Sieć nauczycieli informatyki - Zdolni z Pomorza
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele informatyki – zamieszkujący na terenie woj. pomorskiego, którzy złożyli kompletną papierową wersję dokumentacji udziału w projekcie (warunek konieczny).
O szkoleniu / programie:
Sieć współpracy i samokształcenia to zespół nauczycieli z różnych szkół, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą.
Cele działania sieci: dzielenie się wiedzą i umiejętnościami, nabywanie nowych umiejętności i wiedzy, wspólne działania – jeden cel, zespołowe poszukiwanie sposobów radzenia sobie z problemami, wymiana doświadczeń.
Sieć jako ucząca się społeczność zawodowa: wszyscy członkowie są zaangażowani w proces uczenia się, uczą się zespołowo – od innych i z innymi, podstawą uczenia się są problemy wynikające z praktyki, uczą się, działając i działają, ucząc się, miarą efektywności uczenia się są postępy uczniów.
SPOTKANIA:
10.10.2020 r. godz. 9.00-13.00 – spotkanie online – 5 godz. dydaktycznych – prowadzący: uczestnicy sieci
XIII Spotkanie nauczycieli informatyki programu „Zdolni z Pomorza”, którego celem jest:
- poznanie potrzeb nauczycieli w roku szkolnym 2020/2021,
- organizacja pracy,
- ustalenie terminów spotkań / tematyki spotkań.
12.12.2020 r. godz. 9.00-13.00 – spotkanie online – 5 godz. dydaktycznych – prowadzący: uczestnicy sieci
XIV Spotkanie nauczycieli informatyki programu „Zdolni z Pomorza”, Platforma Teams w pracy z uczniem zdolnym
30.01.2021 r. godz. 9.00-13.00 – spotkanie online – 5 godz. dydaktycznych – prowadzący: uczestnicy sieci
XV Spotkanie nauczycieli informatyki programu „Zdolni z Pomorza”, Platforma Teams w pracy z uczniem zdolnym (ciąg dalszy)
24.04.2021 r. godz. 9.00-13.00 – spotkanie online – 5 godz. dydaktycznych – prowadzący: Ewelina Sołdan, Photon EdTech Expert, uczestnicy sieci
XVI Spotkanie nauczycieli informatyki programu „Zdolni z Pomorza”, Wykorzystanie Photona w pracy z uczniem zdolnym
Tematem spotkania będzie robot Photon. Etapy szkolenia:
- Wprowadzenie o robocie – prezentacja.
- Czujniki, oprogramowanie, pomoce dydaktyczne.
- Ćwiczenia praktyczne z zakresu różnych języków programowania, które „rozumie” robot Photon, z wykorzystaniem Nearpod oraz Genially: Scratch, MakeCode, Python.
- Informacje o nowych zestawach: IT Box oraz AI Junior.
- Podsumowanie – scenariusze, zestawy edukacyjne.
Cele: Zapoznanie uczestników z zaawansowanymi możliwościami robota Photon oraz sposobami jego zaawansowanego programowania, wskazanie uczestnikom źródeł pomocnych w przeprowadzeniu zajęć z robotem Photon, a także pokazanie nowych zestawów edukacyjnych.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:
4. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
Forma i czas trwania:
Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.
Termin:
10 października 2020 (sobota) - 24 kwietnia 2021 (sobota)
W roku szkolnym 2020/2021 wstępnie zaplanowano 4 spotkania – każde 5 godzin dydaktycznych.
Terminy i forma spotkań będzie ustalana sukcesywnie. Koordynator przekazuje informacje na bieżąco.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
- materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym,
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).
Inne uwagi:
Warunkiem udziału w spotkaniach/szkoleniach sieci współpracy i samokształcenia „Zdolni z Pomorza” jest podpisanie deklaracji udziału w projekcie wraz z załącznikami – jak niżej.
Dokumenty uczestnicy składają jednokrotnie.
Spotkania online - w przypadku nowych uczestników zaszyfrowane dokumenty rekrutacyjne należy przesłać na adres e-mail: agata.roznawska@cen.gda.pl wraz z oświadczeniem, że wersja papierowa zostanie dostarczona w późniejszym terminie (nie później niż w dniu spotkania sieci) na adres: Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, al. gen. Józefa Hallera 14, 80-401 Gdańsk. Instrukcja szyfrowania – pobierz - hasło do dokumentacji należy przekazać telefonicznie: 58 / 340 41 11.
Spotkania stacjonarne - w przypadku nowych uczestników, dokumenty w wersji papierowej należy złożyć osobiście podczas spotkania sieci.
Hasło do dokumentacji należy przekazać telefonicznie: 58 / 340 41 11.
- Regulamin rekrutacji
- Regulamin uczestnictwa
- Deklaracja uczestnika – nauczyciel
- Formularz danych osobowych
- Oświadczenie nr 1 – nauczyciel
- Oświadczenie nr 2 – nauczyciel
- Informacja po zakończeniu udziału w projekcie
Dokumentny należy podpisać z datą bieżącą – tj. przesłania dokumentacji.
Projekt „Zdolni z Pomorza” jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
25
Koordynator:
Sebastian Pilich
starszy specjalista ds. IT i zdalnej edukacji / licencjonowany pilot bezzałogowych statków powietrznych
e-mail: sebastian.pilich@pcen.gda.pl
tel. +48 58 340 41 66
Zobacz stronę projektu Zdolni z Pomorza