Sieć nauczycieli wspomagających (oligofrenopedagogów) - PUCK
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele wspomagający (oligofrenopedagodzy) ze szkół i placówek oświatowych z terenu powiatu puckiego, wszystkie etapy edukacyjne; osoby uczące w innych powiatach nie zostaną zakwalifikowane
O szkoleniu / programie:
Sieć jako forma doskonalenia zakłada wzajemne uczenie się poprzez wymianę doświadczeń, nawiązywanie nowych kontaktów zawodowych i współpracę, a także wspólne rozwiązywanie problemów oraz dzielenie się pomysłami. Zaplanowano cztery spotkania w bieżącym roku szkolnym: dwa spotkania w I semestrze i dwa spotkania w II semestrze (po 3 godz. dydaktyczne) oraz pracę własną uczestników pomiędzy spotkaniami.
Zakres tematyczny spotkań sieci oraz szczegóły organizacyjne będą podawane sukcesywnie poniżej.
- Spotkanie inauguracyjne - 8.10.2020 roku - prowadząca: Marzena Kozłowska, Karolina Markowc
- Mam czas.. czy to możliwe - sztuka zarządzania czasem - 10.12.2020 r. godz. 10.00 - 12.30 - szkolenie online (3 godz. dyd.) - prowadząca: Marzena Kozłowska
Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności w zakresie efektywnego zarządzania czasem w obszarze zawodowym i prywatnym. Czas jest tym, czego potrzebujemy najbardziej, ale wykorzystujemy najgorzej jak powiedział William Penn "Zarządzanie czasem to zarządzanie sobą". - Metody i narzędzia pracy z uczniem o SPE - 18.02.2021 r. godz. 10.00 - 12.30 - szkolenie online (3 godz. dyd.) - prowadząca: Marzena Kozłowska
Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności w zakresie efektywnego poszukiwania i dostosowywania do potrzeb uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi różnych metod i narzędzi pracy. - Postraumatyczne i inne zaburzenia dzieci - jak reagować. Podsumowanie pracy sieci w roku szkolnym - 20.05.2021 r. godz. 10.00 - 12.30 (3 godz. dyd.) - prowadząca: Marzena Kozłowska
Podstawa programowa: Szkolenie odnosi się do zapisów w Preambule podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, dotyczących uczniów z niepełnosprawnościami oraz zapisów szeroko pojętego zdrowia, bezpieczeństwa, profilaktyki i wychowania.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:
3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
Prowadząca/y:
Marzena Kozłowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. pedagogiki
Forma i czas trwania:
Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.
Termin:
8 października 2020 (czwartek), godz. 10:00 - 1 czerwca 2021 (wtorek)
W bieżącym roku szkolnym zaplanowano cztery spotkania: dwa spotkania w I semestrze (październik/grudzień) i dwa spotkania w drugim semestrze (luty/maj) – każde spotkanie po 3h dydaktyczne oraz praca własna uczestników pomiędzy spotkaniami.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
- materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym,
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
20
Koordynator:
Marzena Kozłowska
nauczyciel konsultant ds. wspomagania pracy szkół oraz pedagogiki
e-mail: marzena.kozlowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 51