Sieć psychologów i pedagogów - Zdolni z Pomorza
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
psycholodzy i pedagodzy – zamieszkujący na terenie woj. pomorskiego, którzy złożyli kompletną papierową wersję dokumentacji udziału w projekcie (warunek konieczny).
O szkoleniu / programie:
Spotkania Sieci Współpracy i Samokształcenia Psychologów i Pedagogów w ramach projektu Zdolnych z Pomorza to przestrzeń do działań, dzielenie się własnym doświadczeniem, wymiana dobrych praktyk oraz podejmowanie wspólnych inicjatyw związanych z tematyką ucznia zdolnego.
Spotykamy się 4 razy w roku szkolnym, każde spotkanie trwa 6 godzin dydaktycznych. Dwa razy w roku zapraszamy eksperta, który prowadzi zajęcia na temat wskazy przez uczestników sieci jako najbardziej potrzebny do realizacji w danym roku szkolnym.
Planowane spotkania w roku szkolnym 2020/2021:
- 24.09.2020 r. - Diagnoza emocjonalno-społeczna ucznia zdolnego - warsztaty / spotkanie sieci, Gdańsk CEN - godz. 9.00 - 14.00 (6 godz. dydakt.) - prowadzące: Alicja Silikowska, Joanna Makiła-Mazurowska
Celami spotkania będą: przedstawienie narzędzia diagnostycznego TROSKA, organizowanie przestrzeni do wymiany doświadczeń, zaplanowanie pracy sieci na rok szkolny 2020/2021. - 26.11.2020 r. - Zaburzenia depresyjne u ucznia zdolnego - seminarium i warsztaty, online - godz. 9.00 - 12.30 (4 godz. dydakt.) - prowadzący: Roman Ludkiewicz
Celami spotkania będą: organizowanie przestrzeni do wymiany doświadczeń, wysłuchanie o przyczynach, objawach, konsekwencjach oraz możliwych oddziaływaniach terapeutycznych, profilaktycznych w zaburzeniach depresyjnych u ucznia zdolnego. - 20.01.2021 r. - Praca kreatywna z uczniem zdolnym. Jak pracować na Padlecie - szkolenie online - godz. 10.00 - 11.30 (2 godz. dydakt.) - prowadzące: Alicja Silikowska, Beata Symbor
Celami spotkania będą: wymiana doświadczeń między uczestnikami, zapoznanie się z narzędziem Padlet w celu zaproponowania tego narzędzia jako platformy do pracy z uczniem zdolnym, przećwiczenie metod kreatywnej pracy z uczniem (metoda transformacji pomysłów Co by było gdyby…) Po spotkaniu uczestnicy otrzymają materiały (m.in.: bibliografię proponowanych książek, spis proponowanych stron internetowych, prezentację). - 23.03.2021 r. - Zajęcia psychoedukacyjne - historia pewnego pomysłu - spotkanie sieci online - godz. 11.30 - 13.30 (2 godz. dydakt.) - prowadząca: Magdalena Wierzbicka
Cele spotkania: Podzielenie się z uczestnikami sieci doświadczeniem prowadzenia regularnych zajęć dotyczących emocji w szkole podstawowej. Wymiana doświadczeń. - 29.04.2021 r. - Praktyka uważności w pracy z uczniem zdolnym - warsztaty i seminarium online - godz. 10.00 - 13.00 (3 godz. dydakt.) - prowadzący: Alicja Silikowska i ekspert zewnętrzny
Założeniem spotkania jest wprowadzenie uczestników do teorii praktyki mindfulness (uważności). Skupienie się na emocjach. Cele:
Seminarium stwarza warunki do zapoznania się z:
- koncepcją mindfulness;
- informacją o wpływie, jaki ma uważna obecność na radzenie sobie ze stresem, nieprzyjemnymi emocjami, regulowanie uwagi oraz rozwijanie większej wewnętrznej równowagi;
- współczesnymi zastosowaniami mindfulness w pracy z dziećmi i młodzieżą
- wymiana doświadczeń. - 20.05.2021 r. - Zajęcia psychoedukacyjne - spotkanie sieci online - godz. 10.30 - 12.00 (2 godz. dydakt.) - prowadząca: Magdalena Wierzbicka
Dodatkowe spotkanie robocze na prośbę uczestników sieci dla chętnych osób - warsztatowa praca w grupach nad konkretnymi zagadnieniami.
Cel: Praca nad pomysłem dotyczącym wprowadzenia w szkołach zajęć psychoedukacyjnych skoncentrowanych na emocjach i potrzebach (rozpoznawanie, nazywanie, akceptowanie, tolerancja dyskomfortu, wiedza o czym informuje nas konkretna emocja i w czym nam pomaga, do czego jest potrzebna/przydatna) w ramach profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
Wymiana doświadczeń.
Po spotkaniach uczestnicy otrzymują materiały wraz z bibliografią.
Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja - po zalogowaniu do swojego konta w CEN. Wymagane dokumenty projektowe składa się jednokrotnie (patrz poniżej).
Uwaga: tematyka szkoleń, na które nie rozpoczęto rekrutacji, może ulec zmianie.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:
3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
Forma i czas trwania:
Termin:
24 września 2020 (czwartek) - 20 maja 2021 (czwartek)
Wstępnie w roku szkolnym zaplanowano 4 spotkania w różnych formach i terminach (online i stacjonarnie).
W zależności od sytuacji związanej z pandemią szkolenia zaplanowane jako formy stacjonarne mogą zostać zrealizowane zdalnie jako webinaria. O zmianach będziemy Państwa informowali na bieżąco.
Sukcesywnie również będą publikowane formularze rejestracyjne na poszczególne spotkania.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
- materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym,
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).
Inne uwagi:
Warunkiem udziału w spotkaniach/szkoleniach sieci współpracy i samokształcenia „Zdolni z Pomorza” jest podpisanie deklaracji udziału w projekcie wraz z załącznikami – jak niżej.
Dokumenty uczestnicy składają jednokrotnie.
- spotkania online - w przypadku nowych uczestników, dokumenty rekrutacyjne należy przesłać zaszyfrowane na adres e-mail: agata.roznawska@cen.gda.pl wraz z oświadczeniem, że wersja papierowa zostanie dostarczona w późniejszym terminie (nie później niż w dniu spotkania sieci) na adres: Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, al. gen. Józefa Hallera 14, 80-401 Gdańsk. Instrukcja szyfrowania – pobierz - hasło do dokumentacji należy przekazać telefonicznie: 58 / 340 41 11.
- spotkania stacjonarne - w przypadku nowych uczestników, dokumenty w wersji papierowej należy złożyć osobiście na spotkaniu sieci.
Hasło do dokumentacji należy przekazać telefonicznie: 58 / 340 41 11.
- Regulamin rekrutacji
- Regulamin uczestnictwa
- Deklaracja uczestnika – nauczyciel
- Formularz danych osobowych
- Oświadczenie nr 1 – nauczyciel
- Oświadczenie nr 2 – nauczyciel
- Informacja po zakończeniu udziału w projekcie
Dokumentny należy podpisać z datą bieżącą – tj. przesłania dokumentacji.
Projekt „Zdolni z Pomorza” jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
22
Koordynator:
Alicja Silikowska
specjalista ds. promocji i komunikacji zewnętrznej
e-mail: alicja.silikowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 44