Co robić na zastępstwach? (język angielski) – samokształcenie kierowane

Adresaci:

nauczyciele języka angielskiego rozpoczynający pracę w zawodzie, inni nauczyciele języków obcych ze szkół podstawowych (przede wszystkim z kl. IV-VIII) oraz ze szkół ponadpodstawowych z województwa pomorskiego (prezentowane będą przykłady ćwiczeń w języku angielskim).

O szkoleniu / programie:

Ikonka off-line

Szkolenie umożliwia samodzielne zapoznanie się z materiałami z webinarium CEN przeprowadzonego we wrześniu 2019 r.

Jakie aktywności proponować uczniom podczas zastępstw w klasie, której nie znamy, aby efektywnie wykorzystać czas i rozwinąć kompetencje językowe uczniów? Jakie pomoce dydaktyczne będą przydatne? Szkolenie dostarczy praktycznych pomysłów w tym zakresie, a także wyposaży uczestników w przykładowe materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

  • samodzielne zapoznanie się z pakietem materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej, udostępnionych na padlecie (link otrzymają osoby zakwalifikowane do udziału w szkoleniu);
  • wypełnienie i przesłanie krótkiego kwestionariusza (formularz elektroniczny) w terminie do 10 maja 2022 r.

Odniesienie do podstawy programowej: 

wybrane treści z podstawy programowej języka obcego nowożytnego, II etap edukacyjny (2017) i III etap edukacyjny (2028): znajomość środków językowych, rozumienie oraz tworzenie wypowiedzi ustnych i pisemnych, reagowanie jezykowe.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

Prowadząca/y:

Małgorzata Bukowska-Ulatowska grafika

Małgorzata Bukowska-Ulatowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. edukacji j. obcych. Koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland

Forma i czas trwania:

szkolenie,  3 godz. dydaktyczne

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

Termin:

8 marca 2022 (wtorek) - 10 maja 2022 (wtorek)

Miejsce szkolenia:

off-line – Padlet / praca własna

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.

Inne uwagi:

  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń CEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając „Zarejestruj mnie”. 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji „Moje szkolenia”. 
  4. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń CEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji „Moje szkolenia” oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  5. Po szkoleniu uczestnicy otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

100

Koordynator:

Małgorzata Bukowska-Ulatowska

nauczyciel konsultant ds.edukacji j. obcych, koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland

e-mail: malgorzata.bukowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 43

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Języki obce nowożytne