Dlaczego warto odwrócić lekcję i jak to zrobić?, gr. II (samokształcenie kierowane)

Adresaci:

nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących uczący w kl. IV–VIII szkól podstawowych oraz inni zainteresowani nauczyciele ze szkół i placówek oświatowych woj. pomorskiego (przykłady ćwiczeń obejmują treści z zakresu podstawy programowej dla szkoły podstawowej, kl. IV–VIII), którzy dotychczas nie stosowali metody odwróconej klasy w swojej pracy

O szkoleniu / programie:

Ikonka off-line

Na czym polega odwrócona lekcja? W czym tkwi potencjał tej metody dydaktycznej i jak w praktyce wykorzystać jej elementy na lekcjach różnych przedmiotów? Na co zwrócić szczególną uwagę, planując odwrócenie lekcji w swojej pracy? Jak narzędzia TIK mogą wspierać odwracanie lekcji? Po odpowiedzi na te pytania zapraszam na szkolenie e-learningowe, realizowane poprzez samodzielną pracę uczestnika z zestawem nagrań i innych materiałów szkoleniowych. Uczestnicy kursu, przez cały czas trwania szkolenia i po jego zakończeniu, będą mogli również korzystać ze zdalnych konsultacji indywidualnych z prowadzącym (e-mail, telefon).

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

– samodzielne zapoznanie się z pakietem materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej, udostępnionych na padlecie (link otrzymają osoby zakwalifikowane do udziału w szkoleniu);

– wykonanie zadania obowiązkowego: zaplanowanie i przeprowadzenie lekcji odwróconej wg wskazówek zawartych w materiałach szkoleniowych oraz przesłanie krótkiej relacji i refleksji (poprzez formularz elektroniczny) w terminie do 30 listopada 2021 r.

Odniesienie do podstawy programowej: 

odniesienia do celów kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych (2017), m.in.: rozwijania kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość; rozwijania umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania; rozbudzania ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki; zachęcania do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy, a także – w prezentowanych przykładach – do wybranych treści z kilku przedmiotów.

Prowadząca/y:

Małgorzata Bukowska-Ulatowska grafika

Małgorzata Bukowska-Ulatowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. edukacji j. obcych. Koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland

Forma i czas trwania:

szkolenie e-learning,  8 godz. dydaktycznych

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

Termin:

2 października 2021 (sobota) - 30 listopada 2021 (wtorek)

Miejsce szkolenia:

off-line – Padlet / praca własna

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.

Inne uwagi:

  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń CEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając „Zarejestruj mnie”. 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji „Moje szkolenia”. 
  4. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń CEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji „Moje szkolenia” oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  5. Po szkoleniu uczestnicy otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

100

Koordynator:

Małgorzata Bukowska-Ulatowska

nauczyciel konsultant ds.edukacji j. obcych, koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland

e-mail: malgorzata.bukowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 43

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Języki obce nowożytne