Dyrektor wspiera i inspiruje. Innowacje pedagogiczne w naszej szkole

Adresaci:

dyrektor, wicedyrektorzy.

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Działalność innowacyjna w szkole nie wymaga sformalizowanego podejścia.

Jakie mamy możliwości wdrażania innowacji w szkole/placówce, tak aby rozwijać samodzielność, innowacyjność i kreatywność uczniów?

Szkolenie to doskonała okazja do wymiany poglądów i podzielenia się swoim doświadczeniem. Podczas spotkania powiemy o „regulacjach prawnych” działalności innowacyjnej, a w części warsztatowej dowiemy się, w jaki sposób inspirować nauczycieli do jej podejmowania; jak nadzorować i wspomagać nauczycieli w stosowaniu innowacyjnych rozwiązań programowych, metodycznych i organizacyjnych. Zadamy sobie pytania: Jakie innowacje organizacyjne wdrożono w mojej szkole w ostatnim czasie? (przykłady dobrych praktyk), Jakie innowacje pedagogiczne zamierzamy wdrożyć?

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność na szkoleniu (min. 80% czasu trwania), aktywność uczestników.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności (ZDK) 2030
Załącznik do uchwały nr 195/2020 Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2020 r.
Obszar oddziaływania II: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry zarządzające, w szczególności:
– działanie: 5.3, 5.4, 5.6.
Obszar oddziaływania III: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry uczące, w szczególności:
– działanie: 6.2, 6.4,
– działanie: 8.3.
Umiejętności zawodowe – zdolność wykorzystania wiedzy z określonej branży/dziedziny oraz nabytych sprawności do wykonywania określonych i specyficznych dla danej profesji działań.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

8. Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.

Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska grafika

Jolanta Kijakowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

Forma i czas trwania:

szkolenie,  2 godz. dydaktyczne

Termin:

15 października 2022 (sobota), godz. 12:00-13:30

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). 
  9. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  10. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
  11. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  •  Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika  (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

25

Koordynator:

Jolanta Kijakowska

nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 56