Edukacja włączająca: doradztwo zawodowe dla ucznia z niepełnosprawnością i przewlekłą chorobą w szkole ogólnodostępnej/integracyjnej
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
forma doskonalenia przeznaczona jest dla doradców edukacyjno-zawodowych pracujący w szkołach integracyjnych i ogólnodostępnych, pedagogów specjalnych / nauczycieli wspomagających pracujących w szkołach/klasach ogólnodostępnych i integracyjnych, pedagogów/psychologów szkolnych pracujących w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych oraz zainteresowanych osób pracujących w szkołach specjalnych.
O szkoleniu / programie:
Szkolenie dotyczy poszerzenia wiedzy i podnoszenia kompetencji nauczycieli, pedagogów, psychologów w obszarze doradztwa zawodowego dla ucznia z niepełnosprawnością i przewlekłą chorobą w szkole ogólnodostępnej/ integracyjnej. Celem formy jest zapoznanie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi doradztwa zawodowego, a także próba określenia trudności podczas świadczenia tych usług w szkole ogólnodostępnej w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami i przewlekłą chorobą. Podczas szkolenia zostanie poruszona m.in. tematyka współpracy doradcy zawodowego z rodzicami uczniów z niepełnosprawnościami i przewlekłą chorobą, współdziałanie doradcy zawodowego z nauczycielami w szkole ogólnodostępnej, poradnictwa oraz konsultacji dla uczniów z niepełnosprawnościami i przewlekłą chorobą, zasad prowadzenia zajęć z zakresu doradztwa zawodowego w klasie zróżnicowanej oraz droga edukacyjna ucznia z niepełnosprawnością i przewlekłą chorobą. W trakcie szkolenia uczestnik zapoznana się z konstrukcją orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i możliwościami wykorzystania go do opracowania indywidualnych dokumentów, otrzyma także autorsko opracowane karty, które może wykorzystać w swojej codziennej pracy doradczej na poziomie szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowej.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez min. 80% czasu trwania spotkania.
Odniesienie do podstawy programowej: przepisy dotyczące realizacji doradztwa zawodowego w szkole – Rozporządzenie MEN z dnia 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U.2019.325 z dnia 2019.02.20) oraz zapisy preambuły podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej dotyczące dbałości szkoły o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia, w tym stwarzanie uczniom bezpiecznych warunków oraz przyjaznej atmosfery.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Prowadząca/y:
Monika Gołubiew-Konieczna
pedagog specjalny, psycholog. Aktualnie dyrektorka PPP Nr 7 w Gdańsku i nauczyciel akademicki. Autorka wielu publikacji naukowych o tematyce edukacji integracyjnej i włączającej. Autorka oraz inicjatorka innowacji i eksperymentów pedagogicznych realizowanych w Gdańsku w zakresie różnych form włączania uczniów niepełnosprawnych do szkół ogólnodostępnych. Członek zarządu gdańskiego Koła PSONI, aktywny współpracownik Fundacji „JA TEŻ” wspierającej rozwój i integrację osób z zespołem Downa.
Forma i czas trwania:
Termin:
4 marca 2023 (sobota), godz. 09:00-12:15
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji).
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
- W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
51
Koordynator:
Marzena Kozłowska
nauczyciel konsultant ds. wspomagania pracy szkół oraz pedagogiki
e-mail: marzena.kozlowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 51