Elementy budowania motywacji wobec uczniów ze SPE w ramach programu wychowawczo-profilaktycznego
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
pedagodzy i psychologowie szkolni, wychowawcy, szkolni doradcy zawodowi
O szkoleniu / programie:
Cele szkolenia:
- omówienie koncepcji motywacji wewnętrznej i zewnętrznej wśród uczniów ze SPE (z niepełnosprawnością, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, wybitnie zdolnych)
- przekazanie wiedzy o sposobach budowania motywacji na różnych poziomach edukacji w ramach programu wychowawczo-profilaktycznego
- wskazanie roli różnych członków społeczności szkolnej (rodziców, nauczycieli specjalistów, rówieśników) w rozwijaniu motywacji uczniów ze SPE
- wskazanie dobrych praktyk w zakresie budowania motywacji uczniów ze SPE
Elementy merytoryczne:
- procedura diagnozowania potrzeby budowania motywacji wśród uczniów ze SPE
- narzędzia przeciwdziałaniu wykluczeniu grupowemu uczniów ze społeczności klasowej
- wzorcowe rozwiązania w budowaniu programu wychowawczo-profilaktycznego
- procedura nawiązania współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie wzmacniania motywacji i diagnozowania potrzeb uczniów ze SPE
Efekty kształcenia:
- nauczyciele nabędą wiedzę związaną z definiowaniem motywacji wśród uczniów ze SPE na różnych poziomach edukacji
- nauczyciele nauczą się modyfikować programy wychowawczo-profilaktyczne celem dostosowania ich do wzmacniania motywacji uczniów ze SPE (zagrożonych niedostosowaniem społecznym, z niepełnosprawnością, wybitnie zdolnych)
- nauczyciele zdobędą umiejętności w zakresie nawiązywania współpracy z uczestnikami społeczności szkolnej oraz instytucjami zewnętrznymi w zakresie rozwijania motywacji uczniów
Materiały dla nauczycieli:
- prezentacja ze szkolenia
- propozycje zmian w programie wychowawczo-profilaktycznym w zakresie wzmacniania motywacji uczniów ze SPE
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:
3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
Prowadząca/y:
dr Andrzej Michalik
nauczyciel akademicki i nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół nr 1 w Kwidzynie, psycholog, doradca zawodowy, autor kilkudziesięciu publikacji w czasopismach naukowych i branżowych z zakresu doradztwa zawodowego uczniów ze SPE, motywowania uczniów oraz działalności organizacji pozarządowych
Forma i czas trwania:
Termin:
13 października 2020 (wtorek), godz. 17:00-18:30
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji).
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
- W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
96
Koordynator:
Piotr Zubowicz
starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia
e-mail: piotr.zubowicz@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 61