GenAI dla nauczycieli – warsztaty
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych.
O szkoleniu / programie:
Tematem warsztatów będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji w praktyce szkolnej, a ich głównym celem – rozwój umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji. Prowadzący warsztaty wskażą różne sposoby zastosowania narzędzi AI w edukacji, zwracając m.in. uwagę na aspekty etyczne oraz odpowiedzialność i celowość stosowania sztucznej inteligencji. Uczestnicy, pracując w grupach, będą mieli możliwość zapoznania się z funkcjonalnościami czatu GPT oraz poszukają odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób odpowiedzialnie zastosować to narzędzie na lekcjach różnych przedmiotów, unikając tzw. „halucynacji AI”?
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność na warsztatach w wymiarze 80% czasu przeznaczonego na warsztaty.
Odniesienie do podstawy programowej: program warsztatów odnosi się do zapisów: – podstaw programowych kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej, – Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030: „Działanie 6. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych kadr uczących w edukacji formalnej”.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
8. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
Prowadząca/y:
Marta Zielonka
data analyst „Kainos”, doktorantka Politechniki Gdańskiej.
Patryk Jar
prof. Piotr Szczuko
Politechnika Gdańska, Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki.
Forma i czas trwania:
Termin:
26 października 2023 (czwartek), godz. 15:30-17:15
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
20
Koordynator:

Olgierd Tuszkiewicz
starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia
e-mail: olgierd.tuszkiewicz@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 14