Gry czy gierki? Wsiąść do pociągu
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczycielki i nauczyciele placówek oświatowych woj. pomorskiego
O szkoleniu / programie:
Gry planszowe czy karciane przeżywają renesans. Sięgają po nie i młodzi, i nieco starsi. Powstają kluby, w których można zgłębiać tajniki nowych gier. Organizowane są konkursy i mistrzostwa. Nie bez przyczyny. Nie trzeba nikogo przekonywać, że dzięki grom rozwijają się takie umiejętności, jak myślenie strategiczne, logiczne, planowanie, przewidywanie, współpraca i współzawodnictwo.
Gry świetnie sprawdzają się w edukacji. Za ich pomocą możemy zdobywać wiedzę, rozwijać umiejętności społeczne, wpływać na postawy i rozwijać sprawność fizyczną.
„Gry czy gierki” to cykl 5 warsztatów. Każdy z nich będzie poświęcony innej grze. Poza wstępem teoretycznym zostaną przedstawione zasady gry i oczywiście rozegramy kilka rund. Wspólnie zastanowimy się, jak daną grę możemy wykorzystać np. na swoim przedmiocie.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność 80 % czasu trwania szkolenia.
Odniesienie do podstawy programowej: Spotkania sieci korespondują z zapisami podstawy programowej: Szkoła podstawowa „Zadaniem szkoły jest łagodne wprowadzenie dziecka w świat wiedzy, przygotowanie do wykonywania obowiązków ucznia oraz wdrażanie do samorozwoju. Szkoła zapewnia bezpieczne warunki oraz przyjazną atmosferę do nauki, uwzględniając indywidualne możliwości i potrzeby edukacyjne ucznia. Najważniejszym celem kształcenia w szkole podstawowej jest dbałość o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia.” Szkoła ponadpodstawowa: „Duże znaczenie dla rozwoju młodego człowieka oraz jego sukcesów w dorosłym życiu ma nabywanie kompetencji społecznych, takich jak: komunikacja i współpraca w grupie, w tym w środowiskach wirtualnych, udział w projektach zespołowych lub indywidualnych oraz organizacja i zarządzanie projektami.”
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Prowadząca/y:
Urszula Kornas-Krzyżykowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. matematyki i kreatywności
Forma i czas trwania:
Termin:
11 października 2021 (poniedziałek), godz. 16:00-18:30
Miejsce szkolenia:
W Polsce nadal obowiązuje szereg zasad funkcjonowania wprowadzonych ogłoszeniem stanu pandemii Covid-19. W trosce o zdrowie nas wszystkich uprzejmie prosimy nauczycieli uczestniczących w szkoleniach w formie stacjonarnej (w siedzibie CEN) o przestrzeganie zasad ochrony przed koronawirusem zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.
Jak do nas dojechać?
- Tramwajem - linie nr 2, 3, 4, 5 i 8 - przystanek: Wyspiańskiego
- Szybką Koleją Miejską (SKM) - przystanek: Gdańsk Politechnika
- Samochodem - wjazd na teren parkingu PCEN od ulicy K. Leczkowa
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
26
Koordynator:
Urszula Kornas-Krzyżykowska
nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz edukacji matematycznej (szkoły ponadpodstawowe)
e-mail: urszula.kornas-krzyzykowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 07