Historia w dialogu: Edukacja dla pokoju – próba jej nowego zrozumienia w kontekście wojny w Ukrainie
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
pedagodzy szkolni, psychologowie szkolni, nauczyciele prowadzący edukację globalną, wychowawcy, nauczyciele historii, wos, hit, edb,
O szkoleniu / programie:
Szkolenie obejmuje zagadnienia związane z edukacją dla pokoju będącą ważnym elementem prowadzonej w wielu szkołach edukacji globalnej.
Podczas szkolenia odniesiemy się do tradycyjnej edukacji dla pokoju bazującej na indywidualistycznym podejściu, które nie uwzględniania często konieczności działań kolektywnych, tj. uczestnictwa w pokojowych ruchach społecznych.
Skupimy się również na aspekcie wojny obronnej w kontekście prowadzenia edukacji dla pokoju w obliczu bliskiego nam konfliktu wojennego i przemian społecznych z nim związanych.
Przedstawione wątpliwości, pytania i propozycje alternatywnych podejść do edukacji dla pokoju będą stanowić kanwę dyskusji i ćwiczeń zaproponowanych przez osobę prowadzącą.
Warunki uzyskania zaświadczenia: Uczestnictwo przez min. 80% czasu trwania szkolenia
Odniesienie do podstawy programowej: podstawa programowa kształcenia ogólnego w klasach IV–VIII SP: Kształcenie ogólne w szkole podstawowej ma na celu: rozwiązywanie problemów, również z wykorzystaniem technik mediacyjnych. Podstawa programowa kształcenia ogólnego w szkołach ponadgimnazjalnych: rozwijanie wrażliwości społecznej, moralnej i estetycznej;
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
Prowadząca/y:
dr Piotr Kowzan
pedagog krytyczny, pracownik Instytutu Pedagogiki UG, wieloletni badacz procesów uczenia się w ruchach społecznych, w tym ruchach klimatycznych
Forma i czas trwania:
Termin:
20 listopada 2023 (poniedziałek), godz. 15:30-17:45
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
20
Koordynator:

Piotr Zubowicz
starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia
e-mail: piotr.zubowicz@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 61