Innowacje pedagogiczne – jak to jest w naszej szkole?

Adresaci:

dyrektorzy, wicedyrektorzy i zainteresowani tematyką nauczyciele wszystkich typów szkół z woj. pomorskiego.

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Działalność innowacyjna w szkole nie wymaga sformalizowanego podejścia.

Jakie mamy możliwości wdrażania innowacji w szkole/placówce, tak aby rozwijać samodzielność, innowacyjność i kreatywność uczniów?

Szkolenie to doskonała okazja do wymiany poglądów, podzielenia się swoim doświadczeniem.

Podczas webinaru powiemy o „regulacjach prawnych” działalności innowacyjnej, a w części warsztatowej zadamy sobie poniższe pytania: w jaki sposób inspirować nauczycieli do podejmowania działalności innowacyjnej? jak nadzorować i wspomagać nauczycieli stosujących innowacyjne rozwiązania programowe, metodyczne i organizacyjne?

Jakie innowacje pedagogiczne wdrożono w naszej szkole w ostatnim czasie? – przykłady dobrych praktyk,

Jakie innowacje pedagogiczne zamierzamy wdrożyć w naszej szkole?

 

Szkolenie składa się z dwóch części:

– I. jest realizowana w formie zdalnej (2 godziny dydaktyczne), podczas której uczestnicy zapoznają się z zasadami wprowadzania innowacji pedagogicznej w szkole / placówce oświatowej,

– II. to praca własna uczestnika szkolenia (4 godziny dydaktyczne), polegająca na wykonaniu zadania według wskazań prowadzącego szkolenie.

Dodatkowo w wyznaczonym terminie, przed zakończeniem szkolenia, możliwe jest spotkanie z prowadzącym w formie konsultacji online.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność na szkoleniu (min. 80% czasu jego trwania), aktywność uczestników, przesłanie do koordynatora formy, w ustalonym terminie, pracy własnej.

Odniesienie do podstawy programowej: 

wdrażanie ZSK 2030 (Zintegrowana Strategia Umiejętności)

Załącznik do uchwały nr 195/2020 Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2020

Obszar oddziaływania II: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry zarządzające, w szczególności:

Działanie: 5.3;5.4;5.6

Obszar oddziaływania III: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry uczące, w szczególności:

Działanie: 6.2; 6.4

Działanie: 8.3

Umiejętności zawodowe – zdolność wykorzystania wiedzy z określonej branży/dziedziny oraz nabytych sprawności do wykonywania określonych i specyficznych dla danej profesji działań.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.

Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska grafika

Jolanta Kijakowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

Forma i czas trwania:

szkolenie,  6 godz. dydaktycznych

Termin:

7 lutego 2022 (poniedziałek) - 11 lutego 2022 (piątek)

2 godz. webinarium online, 4 godz. praca własna offline

webinarium: 7. lutego 2022 r. godz..15.00–16.30

do 11. lutego 2022 r. wykonanie pracy własnej

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting,

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

on-line – praca własna uczestników

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). 
  9. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  10. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
  11. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  •  Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika  (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

20

Koordynator:

Jolanta Kijakowska

nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 56