Matematyka jest wszędzie – konstruktywistyczne podejście do matematyki w edukacji wczesnoszkolnej

Adresaci:

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej klas 0–III powiatu kościerskiego, starogardzkiego, gdańskiego i miasta Gdańska.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Przygotowaliśmy dla Państwa cykl spotkań warsztatowych obejmujących następujące tematy:

  1. Konstruktywistyczne podejście do matematyki.
  2. Geometria, rytm, symetria.
  3. Zabawy i gry matematyczne kształtujące pojęcie liczby.

Matematyka to klucz do poznawania świata. Dla małego dziecka matematyka jest światem, którego nie zna i nie rozumie. Zadaniem nauczyciela jest rozwijanie umiejętności matematyzowania łatwych zagadnień zaczerpniętych z otaczającej dziecko rzeczywistości i stosowania nabytej wiedzy w konkretnych sytuacjach. Czy jest to możliwe? Czego potrzebuje nauczyciel, by móc poprowadzić zajęcia matematyczne ciekawie, z dużą dozą energii oraz radości? Czy każda lekcja matematyki musi odbywać się w sali lekcyjnej na siedząco? Jak wygląda konstruktywistyczne podejście do matematyki? Jak połączyć edukację matematyczną z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.

Na te i inne pytania nauczyciele będą mieli możliwość odpowiedzieć podczas warsztatów matematycznych.

Podczas spotkania przedstawimy propozycje wykorzystania różnych narzędzi informatycznych w pracy z dzieckiem.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

udział w warsztatach przez co najmniej 80% czasu ich trwania.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Uczeń:

– wykorzystuje warcaby, szachy i inne gry planszowe lub logiczne do rozwijania umiejętności myślenia strategicznego, logicznego, rozumienia zasad;

– rozwija kompetencje, takie jak: kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość;

– rozwija umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania; 

– uzyskuje wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności;

– rozbudza ciekawość poznawczą uczniów oraz motywację do nauki; 

– wyposaża uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.

9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.

Prowadząca/y:

Aleksandra Kaczmarska grafika

Aleksandra Kaczmarska

PCEN – nauczyciel doradca metodyczny ds. edukacji wczesnoszkolnej

Ewa Jura-Ilis grafika

Ewa Jura-Ilis

PCEN – nauczyciel doradca metodyczny ds. edukacji wczesnoszkolnej

Forma i czas trwania:

warsztaty,  3 godz. dydaktyczne

Termin:

17 października 2022 (poniedziałek), godz. 16:30-18:45

Miejsce szkolenia:

Gdańsk PCEN – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, al. gen. J. Hallera 14, Gdańsk (sala nr 317)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  7. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

25

Koordynator:

Aleksandra Kaczmarska

nauczyciel doradca metodyczny ds. edukacji wczesnoszkolnej

e-mail: a.kaczmarska.doradca@pcen.gda.pl

nauczyciele z miasta Gdańska, powiatów: gdańskiego, kościerskiego i starogardzkiego 

Zobacz blog tematyczny doradcy metodycznego PCEN: Edukacja wczesnoszkolna, w tym oddziały "0"