Mindfulness, czyli uważność na lekcji języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele języka angielskiego uczący w klasach I-III szkół podstawowych województwa pomorskiego
O szkoleniu / programie:
Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz na stałe zagościły w polskich przedszkolach. Zabawy ruchowe oraz ćwiczenia manualne, rozwijające świadomość naszego ciała, stanowią również ważny element lekcji języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej. Bogactwo tradycyjnych rymowanek angielskich opartych na zabawie palcami i rękoma jest niezwykłe! Zapraszam na warsztat, a właściwie – serię praktycznych zadań, w których rozwijanie umiejętności językowych i kinestetycznych oraz społecznej wrażliwości nieustannie przeplata się ze sobą. Natomiast nauczycieli uczących w starszych klasach chciałabym zachęcić do zastosowania zadań opartych na obrysie dziecięcej dłoni.
W tym roku nowym elementem jest wprowadzenie zadań związanych z kształtowaniem uważności (mindfulness) w klasach I-III szkół podstawowych. Podczas warsztatów odnosimy się bezpośrednio do tych elementów podstawy programowej, które wskazują na wagę rozwijania podczas lekcji języka obcego kompetencji społecznych, w tym wrażliwości ekologicznej. Głównym celem warsztatów jest inspirowanie nauczycieli do wykorzystania umiejętności twórczego myślenia małych uczniów.
Warsztat będzie prowadzony w języku angielskim.
Podstawa programowa: rozwijanie kompetencji społecznych, w tym umiejętności komunikowania się w języku obcym
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:
3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
Prowadząca/y:
dr Maria Bogucka
doktor nauk społecznych; wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego; w swojej pracy badawczej zajmuje się kształceniem nauczycieli języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej, nauczaniem języka angielskiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym, metodyką nauczania języka angielskiego oraz badaniem jakości programów edukacyjnych; współpracuje z wieloma instytucjami edukacyjnymi, takimi jak: Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Fundacja Kościuszkowska czy Holistic Think Tank.
Forma i czas trwania:
Termin:
26 września 2020 (sobota), godz. 09:30-12:00
Miejsce szkolenia:
W Polsce nadal obowiązuje szereg zasad funkcjonowania wprowadzonych ogłoszeniem stanu pandemii Covid-19. W trosce o zdrowie nas wszystkich uprzejmie prosimy nauczycieli uczestniczących w szkoleniach w formie stacjonarnej (w siedzibie CEN) o przestrzeganie zasad ochrony przed koronawirusem zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.
Jak do nas dojechać?
- Tramwajem - linie nr 2, 3, 4, 5 i 8 - przystanek: Wyspiańskiego
- Szybką Koleją Miejską (SKM) - przystanek: Gdańsk Politechnika
- Samochodem - wjazd na teren parkingu PCEN od ulicy K. Leczkowa
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
24
Koordynator:
Małgorzata Bukowska-Ulatowska
nauczyciel konsultant ds.edukacji j. obcych, koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland
e-mail: malgorzata.bukowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 43
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Języki obce nowożytne