Mindfulness, czyli uważność na lekcji języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej

Adresaci:

nauczyciele języka angielskiego uczący w klasach I-III szkół podstawowych województwa pomorskiego   

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz na stałe zagościły w polskich przedszkolach. Zabawy ruchowe oraz ćwiczenia manualne, rozwijające świadomość naszego ciała, stanowią również ważny element lekcji języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej. Bogactwo tradycyjnych rymowanek angielskich opartych na zabawie palcami i rękoma jest niezwykłe! Zapraszam na warsztat, a właściwie – serię praktycznych zadań, w których rozwijanie umiejętności językowych i kinestetycznych oraz społecznej wrażliwości nieustannie przeplata się ze sobą. Natomiast nauczycieli uczących w starszych klasach chciałabym zachęcić do zastosowania zadań opartych na obrysie dziecięcej dłoni.

W tym roku nowym elementem jest wprowadzenie zadań związanych z kształtowaniem uważności (mindfulness) w klasach I-III szkół podstawowych. Podczas warsztatów odnosimy się bezpośrednio do tych elementów podstawy programowej, które wskazują na wagę rozwijania podczas lekcji języka obcego kompetencji społecznych, w tym wrażliwości ekologicznej. Głównym celem warsztatów jest inspirowanie nauczycieli do wykorzystania umiejętności twórczego myślenia małych uczniów.

Warsztat będzie prowadzony w języku angielskim.

Podstawa programowa: rozwijanie kompetencji społecznych, w tym umiejętności komunikowania się w języku obcym

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

Prowadząca/y:

dr Maria Bogucka grafika

dr Maria Bogucka

doktor nauk społecznych; wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego; w swojej pracy  badawczej zajmuje się kształceniem nauczycieli języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej, nauczaniem języka angielskiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym, metodyką nauczania języka angielskiego oraz badaniem jakości programów edukacyjnych; współpracuje z wieloma instytucjami edukacyjnymi, takimi jak: Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Fundacja Kościuszkowska czy Holistic Think Tank. 

Forma i czas trwania:

warsztaty,  3 godz. dydaktyczne

Termin:

26 września 2020 (sobota), godz. 09:30-12:00

Miejsce szkolenia:

Gdańsk CEN, al. gen. J. Hallera 14, Gdańsk (sala nr 319)

 

W Polsce nadal obowiązuje szereg zasad funkcjonowania wprowadzonych ogłoszeniem stanu pandemii Covid-19. W trosce o zdrowie nas wszystkich uprzejmie prosimy nauczycieli uczestniczących w szkoleniach w formie stacjonarnej (w siedzibie CEN) o przestrzeganie zasad ochrony przed koronawirusem zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.

 

Jak do nas dojechać?

  •   Tramwajem - linie nr 2, 3, 4, 5 i 8 - przystanek: Wyspiańskiego
  •   Szybką Koleją Miejską (SKM) - przystanek: Gdańsk Politechnika
  •   Samochodem - wjazd na teren parkingu PCEN od ulicy K. Leczkowa

 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  7. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

24

Koordynator:

Małgorzata Bukowska-Ulatowska grafika

Małgorzata Bukowska-Ulatowska

nauczyciel konsultant ds.edukacji j. obcych, koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland

e-mail: malgorzata.bukowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 43

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Języki obce nowożytne