Nearpod – narzędzie do kształtowania i sprawdzania prostych i złożonych umiejętności z fizyki
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele fizyki województwa pomorskiego (szkoła podstawowa kl. IV–VIII, liceum ogólnokształcące, technikum, szkoła branżowa I stopnia, szkoła branżowa II stopnia). Nauczyciele innych przedmiotów, którzy pragną wziąć udział w szkoleniu proszeni są o kontakt z koordynatorem.
O szkoleniu / programie:
Podczas stacjonarnego szkolenia, które odbędzie się w sali komputerowej, uczestnicy:
- przekonają się, że wykorzystanie platformy Nearpod podczas lekcji stacjonarnych oraz zajęć online może przyspieszyć osiąganie u uczniów celów edukacyjnych,
- nauczą się krok po kroku wykorzystać poszczególne funkcje platformy Nearpod, tak aby uczniowie mogli uczyć się i zapamiętywać materiał zawarty w podstawie programowej,
- przygotują interaktywne ćwiczenia, które uatrakcyjnią zajęcia, zmotywują uczniów do nauki oraz zaoszczędzą czas ich sprawdzania,
- dowiedzą się jak stworzyć narzędzia, które sprawdzają wiedzę oraz umiejętności proste i złożone uczniów,
- wykorzystają funkcje platformy Nearpod do stworzenia grywalizacji na lekcjach, dzięki której uczniowie w łatwy i atrakcyjny sposób przyswoją nowe pojęcia i zagadnienia,
- zaplanują efektywną strategię powtórek dla uczniów przed egzaminem.
- dowiedzą się, jak wykorzystać materiały audiowizualne do nauki uważności podczas obserwacji doświadczeń.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność na szkoleniu.
Odniesienie do podstawy programowej: FIZYKA Cele kształcenia – wymagania ogólne: I. Wykorzystanie pojęć i wielkości fizycznych do opisu zjawisk oraz wskazywanie ich przykładów w otaczającej rzeczywistości. II. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych. III. Planowanie i przeprowadzanie obserwacji lub doświadczeń oraz wnioskowanie na podstawie ich wyników. IV. Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych, w tym tekstów popularnonaukowych.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
Prowadząca/y:
Irmina Buczek
PCEN – nauczyciel konsultant ds. fizyki i chemii.
Prowadziła zajęcia z chemii i fizyki na poziomie gimnazjum, szkoły średniej oraz ze studentami. Pracowała przy realizacji projektów ogólnopolskich w Instytucie Badań Edukacyjnych i Instytucie Filozofii i Socjologii PAN oraz projektów wojewódzkich (m. in. Zdolni z Pomorza). W 2016 roku została powołana przez ministra oświaty do zespołu, którego zadaniem jest napisanie podstawy programowej z chemii. Jest autorką publikacji i artykułów dla nauczycieli, w których przedstawia propozycje metodyczne ułatwiające właściwą realizację podstawy programowej.
Forma i czas trwania:
Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.
Termin:
25 marca 2023 (sobota), godz. 10:00-13:30
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
16
Koordynator:
Irmina Buczek
nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz edukacji fizyki i chemii
e-mail: irmina.buczek@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 62
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Przedmioty przyrodnicze