Nearpod – narzędzie do kształtowania i sprawdzania prostych i złożonych umiejętności z fizyki

Adresaci:

nauczyciele fizyki województwa pomorskiego (szkoła podstawowa kl. IV–VIII, liceum ogólnokształcące, technikum, szkoła branżowa I stopnia, szkoła branżowa II stopnia). Nauczyciele innych przedmiotów, którzy pragną wziąć udział w szkoleniu proszeni są o kontakt z koordynatorem.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Podczas stacjonarnego szkolenia, które odbędzie się w sali komputerowej, uczestnicy:

  • przekonają się, że wykorzystanie platformy Nearpod podczas lekcji stacjonarnych oraz zajęć online może przyspieszyć osiąganie u uczniów celów edukacyjnych,
  • nauczą się krok po kroku wykorzystać poszczególne funkcje platformy Nearpod, tak aby uczniowie mogli uczyć się i zapamiętywać materiał zawarty w podstawie programowej,
  • przygotują  interaktywne ćwiczenia, które uatrakcyjnią zajęcia, zmotywują uczniów do nauki oraz zaoszczędzą czas ich sprawdzania,
  • dowiedzą się jak stworzyć narzędzia, które sprawdzają wiedzę oraz umiejętności proste i złożone uczniów,
  • wykorzystają funkcje platformy Nearpod do stworzenia grywalizacji na lekcjach, dzięki której uczniowie w łatwy i atrakcyjny sposób przyswoją nowe pojęcia i zagadnienia,
  • zaplanują efektywną strategię powtórek dla uczniów przed egzaminem.
  • dowiedzą się, jak wykorzystać materiały audiowizualne do nauki uważności podczas obserwacji doświadczeń.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność na szkoleniu.

Odniesienie do podstawy programowej: 

FIZYKA

Cele kształcenia – wymagania ogólne:

I. Wykorzystanie pojęć i wielkości fizycznych do opisu zjawisk oraz wskazywanie ich przykładów w otaczającej rzeczywistości.

II. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych.

III. Planowanie i przeprowadzanie obserwacji lub doświadczeń oraz wnioskowanie na podstawie ich wyników.

IV. Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych, w tym tekstów popularnonaukowych.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.

Prowadząca/y:

Irmina Buczek grafika

Irmina Buczek

PCEN – nauczyciel konsultant ds. fizyki i chemii.

Prowadziła zajęcia z chemii i fizyki na poziomie gimnazjum, szkoły średniej oraz ze studentami. Pracowała przy realizacji projektów ogólnopolskich w Instytucie Badań Edukacyjnych i Instytucie Filozofii i Socjologii PAN oraz projektów wojewódzkich (m. in. Zdolni z Pomorza). W 2016 roku została powołana przez ministra oświaty do zespołu, którego zadaniem jest napisanie podstawy programowej z chemii. Jest autorką publikacji i artykułów dla nauczycieli, w których przedstawia propozycje metodyczne ułatwiające właściwą realizację podstawy programowej.

Forma i czas trwania:

szkolenie,  4 godz. dydaktyczne

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

Termin:

25 marca 2023 (sobota), godz. 10:00-13:30

Miejsce szkolenia:

Gdańsk PCEN – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, al. gen. J. Hallera 14, Gdańsk (sala nr 313)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  7. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

16

Koordynator:

Irmina Buczek

nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz edukacji fizyki i chemii

e-mail: irmina.buczek@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 62

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Przedmioty przyrodnicze