Podstawy Lean Thinking dla nauczycieli, czyli jak budować kompetencje pożądane przez najlepszych pracodawców - we współpracy z Fundacją Lean Education

Adresaci:

szkolni doradcy zawodowi, pedagodzy i psychologowie szkolni, nauczyciele przedmiotów zawodowych

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Celem szkolenia jest przedstawienie koncepcji Lean Thinking – zestawu uniwersalnych kompetencji pożądanych przez najlepszych pracodawców. W czasie zespołowej gry ON-LINE, uczestnicy poznają techniki pracy przy wykorzystaniu 10 zasad KAIZEN i metodologii IMPROVEMENT KATA.
Podczas szkolenia wykorzystywana będzie aplikacja MIRO, która jest białą tablicą online o zaawansowanym charakterze. Uczestnicy będą pracować grupowo na tym urządzeniu, wykonując zadane ćwiczenia.

Szkolenie jest również wprowadzeniem do bezpłatnego, rocznego programu Młody Lean Lider edycja 2020-2021, w którym uczestniczą nauczyciele ze swoimi grupami uczniów budując unikalne na rynku pracy kompetencje.

Agenda:

08:30 – 08:55 Część  techniczna.

09:00 – 09:15 Powitanie. Kim jesteśmy i dlaczego się tu spotykamy?

09:15 – 09:30 Co to jest LEAN. 10 zasad KAIZEN.

09:30 – 09:40 Wprowadzenie do IMPROVEMENT KATA.

09:40 – 10:05 Wybór nazwy i opracowanie wartości zespołu.

10:05 – 10:20 Przerwa 15 min.

10:20 – 10:30 Wprowadzenie do gry.

10:30 – 10:40 Runda testowa .

10:30 – 10:50 KATA. Eksperyment 1 + jego omówienie.

10:50 – 11:10 KATA. Eksperyment 2 + jego omówienie.

11:10 – 11:30 KATA. Eksperyment 3 + jego omówienie.

11:40 – 12:10 Przerwa kanapkowa 30 min.

12:10 – 12:30 KATA. Eksperyment 4 + jego omówienie.

12:30 – 12:50 Podsumowanie KATA + dyskusja wniosków z gry.

12:50 – 13:50 Prezentacja programu Młody Lean Lider Edycja 2019-2020.

13:50 – 14:00 Przerwa na przygotowanie pytań do prowadzącego 10 min.

14:00 – 14:30 Sesja pytań i odpowiedzi.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

Prowadząca/y:

Michał Wlaźliński

Forma i czas trwania:

szkolenie,  8 godz. dydaktycznych

Termin:

3 października 2020 (sobota), godz. 08:30-14:30

Miejsce szkolenia:

on-line – Zoom

Osoby zarejestrowane, które potwierdziły swój udział i zostały zakwalifikowane, na dzień przed szkoleniem otrzymują od prowadzącego link do pokoju na Platformie Zoom.

Informujemy, że zakładanie konta w aplikacji Zoom przez uczestnika nie jest wymagane, ale zalecamy skorzystanie z wersji instalacyjnej zobacz pomoc

 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). 
  9. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  10. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
  11. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  •  Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika  (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

18

Koordynator:

Piotr Zubowicz grafika

Piotr Zubowicz

starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia

e-mail: piotr.zubowicz@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 61