Polskie Towarzystwo Dysleksji – seminarium: Czytanie jako umiejętność kluczowa. Niekonwencjonalne metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Polskie Towarzystwo Dysleksji – seminarium: Czytanie jako umiejętność kluczowa. Niekonwencjonalne metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Status:

szkolenie odwołane

Adresaci:

dyrektorzy SP, pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele wczesnej edukacji, nauczyciele języka polskiego, terapeuci pedagogiczni i logopedzi.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Po długiej przerwie zapraszamy na seminarium organizowane wspólnie przez Polskie Towarzystwo Dysleksji i Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli.

Tym razem naszą uwagę skupimy na czytaniu jako umiejętności kluczowej w procesie uczenia się w szczególności uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jak kształcić tę umiejętność w niekonwencjonalny sposób, aby zaangażować w ten proces uczniów?

 

program:

 

od 10.30

Rejestracja uczestników; powitalna kawa

11.00

Powitanie uczestników

Ewa Furche – dyrektor Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku

Ewa Jakacka – prezes Polskiego Towarzystwa Dysleksji

12.10

Anna Adryjanek – dyrektor OLPI, nauczycielka języka polskiego. Współautorka książek: „Uczeń z dysleksją w szkole”, „Uczeń z dysleksją w domu”, „Praca z uczniem z dysleksją na lekcjach języka polskiego” i innych, w których opisuje autorskie metody pracy

12.40

Przerwa kawowa

13.10

Monika Zielińska-Miętkiewicz – logopeda, językoznawczyni, nauczyciel akademicki, trener, szkoleniowiec z zakresu między innymi wyrównywania szans i specjalnych potrzeb edukacyjnych. Redaktor naczelna publikacji SPE w Learnetic

16.00

Zakończenie konferencji

 

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność przez minimum 80% czasu całego spotkania.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Preambuła postawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej:

Zadaniem szkoły podstawowej jest wprowadzenie uczniów w świat literatury, ugruntowanie ich zainteresowań czytelniczych oraz wyposażenie w kompetencje czytelnicze potrzebne do krytycznego odbioru utworów literackich i innych tekstów kultury. Szkoła podejmuje działania mające na celu rozbudzenie u uczniów zamiłowania do czytania oraz działania sprzyjające zwiększeniu aktywności czytelniczej uczniów, kształtuje postawę dojrzałego i odpowiedzialnego czytelnika (…)

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.

Prowadząca/y:

Anna Andryjanek

dyrektor OLPI, nauczycielka języka polskiego. Współautorka książek: „Uczeń z dysleksją w szkole” oraz „Uczeń z dysleksją w domu”, „Praca z uczniem z dysleksją na lekcjach języka polskiego” i innych, w których opisuje autorskie metody pracy

Monika Zielińska-Miętkiewicz

logopeda, językoznawca, nauczyciel akademicki, trener, szkoleniowiec z zakresu między innymi wyrównywania szans i specjalnych potrzeb edukacyjnych. Redaktor naczelna publikacji SPE w Learnetic

Forma i czas trwania:

seminarium,  4 godz. dydaktyczne

Termin:

12 kwietnia 2023 (środa), godz. 11:00-14:00

Miejsce szkolenia:

Gdańsk PCEN – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, al. gen. J. Hallera 14, Gdańsk (sala nr 318)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  7. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

100

Koordynator:

Sylwia Kilanowska-Męczykowska grafika

Sylwia Kilanowska-Męczykowska

nauczyciel konsultant ds. języka polskiego i pracy z uczniami z doświadczeniem migracji

e-mail: sylwia.kilanowska-meczykowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 01