Polskie Towarzystwo Dysleksji – seminarium: Czytanie jako umiejętność kluczowa. Niekonwencjonalne metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Status:
szkolenie odwołane
Adresaci:
dyrektorzy SP, pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele wczesnej edukacji, nauczyciele języka polskiego, terapeuci pedagogiczni i logopedzi.
O szkoleniu / programie:
Po długiej przerwie zapraszamy na seminarium organizowane wspólnie przez Polskie Towarzystwo Dysleksji i Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli.
Tym razem naszą uwagę skupimy na czytaniu jako umiejętności kluczowej w procesie uczenia się w szczególności uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jak kształcić tę umiejętność w niekonwencjonalny sposób, aby zaangażować w ten proces uczniów?
od 10.30 | Rejestracja uczestników; powitalna kawa |
11.00 | Powitanie uczestników Ewa Furche – dyrektor Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku Ewa Jakacka – prezes Polskiego Towarzystwa Dysleksji |
12.10 | Anna Adryjanek – dyrektor OLPI, nauczycielka języka polskiego. Współautorka książek: „Uczeń z dysleksją w szkole”, „Uczeń z dysleksją w domu”, „Praca z uczniem z dysleksją na lekcjach języka polskiego” i innych, w których opisuje autorskie metody pracy |
12.40 | Przerwa kawowa |
13.10 | Monika Zielińska-Miętkiewicz – logopeda, językoznawczyni, nauczyciel akademicki, trener, szkoleniowiec z zakresu między innymi wyrównywania szans i specjalnych potrzeb edukacyjnych. Redaktor naczelna publikacji SPE w Learnetic |
16.00 | Zakończenie konferencji |
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez minimum 80% czasu całego spotkania.
Odniesienie do podstawy programowej: Preambuła postawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej: Zadaniem szkoły podstawowej jest wprowadzenie uczniów w świat literatury, ugruntowanie ich zainteresowań czytelniczych oraz wyposażenie w kompetencje czytelnicze potrzebne do krytycznego odbioru utworów literackich i innych tekstów kultury. Szkoła podejmuje działania mające na celu rozbudzenie u uczniów zamiłowania do czytania oraz działania sprzyjające zwiększeniu aktywności czytelniczej uczniów, kształtuje postawę dojrzałego i odpowiedzialnego czytelnika (…)
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Prowadząca/y:
Anna Andryjanek
dyrektor OLPI, nauczycielka języka polskiego. Współautorka książek: „Uczeń z dysleksją w szkole” oraz „Uczeń z dysleksją w domu”, „Praca z uczniem z dysleksją na lekcjach języka polskiego” i innych, w których opisuje autorskie metody pracy
Monika Zielińska-Miętkiewicz
logopeda, językoznawca, nauczyciel akademicki, trener, szkoleniowiec z zakresu między innymi wyrównywania szans i specjalnych potrzeb edukacyjnych. Redaktor naczelna publikacji SPE w Learnetic
Forma i czas trwania:
Termin:
12 kwietnia 2023 (środa), godz. 11:00-14:00
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
100
Koordynator:
Sylwia Kilanowska-Męczykowska
nauczyciel konsultant ds. języka polskiego i pracy z uczniami z doświadczeniem migracji
e-mail: sylwia.kilanowska-meczykowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 01
Zobacz serwisy tematyczne PCEN:
Język polski i wiedza o kulturze, Edukacja kulturalno-artystyczna, Migracja