Robot Zosia – mała nauczycielka i długopis 3D – jedyny bezpieczny dla dzieci

Adresaci:

dyrektorzy; nauczyciele przedszkoli; nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej; nauczyciele edukacji informatycznej; nauczyciele języków obcych; nauczyciele świetlic i bibliotek szkolnych; inni nauczyciele zainteresowani tematyką.

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

W czasie webinarium przedstawimy funkcje i możliwości wyjątkowego robota edukacyjnego: Zosia – mała nauczycielka. Jest to robot nie tylko uczący kodowania, ale również wspierający realizację podstawy programowej (edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i muzyczną). Zosia to pierwszy interaktywny robot mówiący po polsku oraz w kilku językach obcych.

Zaproponujemy też zadania i ćwiczenia z długopisem 3D firmy Creality (bezpiecznym, niskotemperaturowym). Pokażemy, jak wykorzystać go podczas twórczych aktywności i działań oraz jakie ma zastosowanie na lekcjach w szkole (np. stworzymy serie kasztanowych ludzików na lekcję przyrody).

Zapraszamy serdecznie do udziału!

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

min. 80-procentowa obecność.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Realizacja podstawy programowej przedszkola z zakresu edukacji informatycznej w klasach 1–3 szkoły podstawowej oraz rozwijania kompetencji, m.in. kreatywność i innowacyjność; praca metodą projektu edukacyjnego.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.

8. Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

Prowadząca/y:

Łukasz Dzieran

popularyzator nauki, trener edukacji pozaszkolnej. Uczy przedszkolaki, młodzież szkolną, nauczycieli oraz seniorów. Z humorem wyjaśnia najbardziej zawiłe arkana nowych technologii. Zaczął od działalności w kole naukowym na studiach, kontynuował pasję w Centrum Nauki Kopernik oraz Centralnym Domu Technologii a obecnie w Fundacji EDUKO. Gotowy pomóc każdemu nauczycielowi w tematach związanych z Laboratoriami Przyszłości.

Forma i czas trwania:

webinarium,  1.3 godz. dydaktycznych

Termin:

25 października 2022 (wtorek), godz. 17:00-18:00

Miejsce szkolenia:

on-line – Zoom

Osoby zarejestrowane, które potwierdziły swój udział i zostały zakwalifikowane, na dzień przed szkoleniem otrzymują od prowadzącego link do pokoju na Platformie Zoom.

Informujemy, że zakładanie konta w aplikacji Zoom przez uczestnika nie jest wymagane, ale zalecamy skorzystanie z wersji instalacyjnej zobacz pomoc

 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). 
  9. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  10. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
  11. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  •  Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika  (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

60

Koordynator:

Beata Symbor grafika

Beata Symbor

nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz kompetencji cyfrowych

e-mail: beata.symbor@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 29

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Biblioteka i TIK