Rodzice jako partnerzy szkoły w tworzeniu wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego

Adresaci:

pedagodzy i psychologowie szkolni, wychowawcy, szkolni doradcy zawodowi

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Celami webinarium są : omówienie roli organów przedstawicielskich reprezentujących rodziców w przygotowaniu projektu Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego (WSDZ) oraz  wskazanie roli tychże organów w planowaniu działań kierowanych do uczniów ze SPE. Ważnym celem jest także pokazanie ogólnie środowiska rodziców jako beneficjentów WSDZ. Ponadto podczas webinarium przedstawione zostaną dobre praktyki w zakresie udziału rodziców w projektowaniu WSDZ na różnych poziomach edukacji.

Webinarium obejmuje następujące szczegółowe zagadnienia:

-procedura ustalania projektu WSDZ z udziałem rodziców;

-wzorcowa procedura włączania rodziców do tworzenia WSDZ;

-rola rodziców w dostosowywaniu projektu WSDZ na rzecz uczniów ze SPE;

-wymiana wiedzy i doświadczeń w zakresie modelowego udziału rodziców w tworzeniu WSDZ jako partnerów realizujących zadania wchodzące w jego skład.

Po zakończeniu webinarium uczestnik:

- zwiększy swoją wiedzę związaną z przygotowaniem procedury udziału rodziców w budowaniu projektu WSDZ;

-  zwiększy wiedzę  na temat tego jak modyfikować WSDZ pod wpływem uwag rodziców na rzecz uczniów ze SPE;

- rozwinie wiedzę jak  nawiązywać współpracę i budować motywację rodziców do czynnego zaangażowania się w pracę szkoly/ placówki.


Materiały dla nauczycieli:

-prezentacja ze szkolenia,

-propozycje zmian w WSDZ.

Wymagana obecność na 60 % czasu trwania webinaru, aby otrzymać zaświadczenie

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

Prowadząca/y:

dr Andrzej Michalik

nauczyciel akademicki i nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół nr 1 w Kwidzynie, psycholog, doradca zawodowy, autor kilkudziesięciu publikacji w czasopismach naukowych i branżowych z zakresu doradztwa zawodowego uczniów ze SPE, motywowania uczniów oraz działalności organizacji pozarządowych

Forma i czas trwania:

webinarium,  2 godz. dydaktyczne

Termin:

10 lutego 2021 (środa), godz. 17:00-18:30

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). 
  9. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  10. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
  11. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  •  Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika  (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

95

Koordynator:

Piotr Zubowicz grafika

Piotr Zubowicz

starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia

e-mail: piotr.zubowicz@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 61