Rola i zadania opiekuna stażu w procesie awansu zawodowego nauczyciela
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
dyrektorzy i nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek województwa pomorskiego
O szkoleniu / programie:
Każdy awansujący nauczyciel znajdujący się na dwóch pierwszych etapach rozwoju zawodowego powinien mieć osobistego przewodnika, który będzie go wspierał w radzeniu sobie z meandrami awansowymi. Rolę takiego przewodnika ma do spełnienia przydzielony przez dyrektora nauczycielowi stażyście i nauczycielowi kontraktowemu osobisty opiekun stażu. Jak wskazuje raport z kontroli NIK pn. Przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela, niestety nie wszyscy nauczyciele stażyści i kontraktowi otrzymują odpowiednie merytoryczne wsparcie ze strony opiekunów. Z uwagi na powyższe do dyrektorów szkół wystosowany został postulat, by osoby przydzielane do pełnienia roli opiekuna stażu nie tylko legitymowały się istotnymi osiągnięciami zawodowymi, lecz również by ukończyły formę doskonalenia z zakresu kierowania rozwojem zawodowym nauczyciela. Niniejsze szkolenie ma na celu wyjście naprzeciw tej potrzebie. W jego trakcie uczestnikom przybliżone zagadnienia dotyczące: procedury wyznaczania nauczyciela do funkcji opiekuna stażu, formalnych i praktycznych wymagań wobec opiekunów, przypadków w jakich może dojść do zmiany opiekuna oraz wynikające z tego wyzwania, obowiązków opiekuna stażu określonych przepisami prawa, dokumentacji wynikającej z pełnienia roli opiekuna stażu.
Prowadząca/y:
Luiza Zgirska-Bądz
Forma i czas trwania:
Termin:
23 września 2020 (środa), godz. 15:30-17:00
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji).
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
- W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).
Inne uwagi:
Otrzymanie zaświadczenia z udziału w webinarium wymaga nie mniej niż 75% obecności.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
51
Koordynator:
Luiza Zgirska-Bądz
nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz psychologii
e-mail: luiza.zgirska-badz@cen.gda.pl
tel. 58 340 41 57