Spotkanie z pedagogiką Jespera Juula – nastolatki

Adresaci:

nauczyciele edukacji przedszkolnej, psycholodzy i pedagodzy z poradni psychologiczno-pedagogicznych, nauczyciele ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Tematyka szkolenia obejmuje omówienie książki Jespera Juula Nastolatki. Kiedy kończy się wychowanie? dotyczącej wychowania w nurcie współczesnej pedagogiki.
Celem szkolenia jest przybliżenie tematyki relacji pomiędzy nastolatkiem a dorosłym. Autor podpowiada, jak właściwie postępować z dzieckiem w wieku powyżej 10 lat i w jaki sposób wpływać na jego zachowanie.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak się zachować w sytuacji, gdy nastolatek nie radzi sobie w szkole, oraz w jaki sposób reagować, gdy łamie ustalone reguły.
Uczestnicy szkolenia zostaną wyposażeni w umiejętności potrzebne do wspomagania nastolatka w rozwoju i radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność przez min. 80% czasu trwania webinarium.

Odniesienie do podstawy programowej: 

podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum: „Kształcenie i wychowanie sprzyja rozwijaniu postaw obywatelskich, patriotycznych i społecznych uczniów.

Kształcenie ogólne ma na celu: formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.

9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.

Prowadząca/y:

 Magdalena Wieczorek grafika

Magdalena Wieczorek

polonistka, pedagog szkolny, nauczyciel-konsultant. Absolwentka studiów podyplomowych z resocjalizacji, psychokorekcji zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży, coachingu w edukacji oraz terapii dzieci i młodzieży. Ukończyła ACT – Racjonalną Terapię Zachowania. Instruktorka szkoły dla rodziców i wychowawców, trenerka programu Golden Five. Autorka FALOCHRONU na rzecz dzieci i młodzieży województwa śląskiego. Pracowała w zespole badawczym w ramach projektu „Interdyscyplinarna i komparatystyczna diagnoza problemów współczesnej młodzieży w konsekwencji pandemii koronawirusa COVID-19”.

Współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wychowania, profilaktyki i rozwijania kompetencji społecznych – z doradcami metodycznymi, pedagogami i psychologami szkolnymi uczniów zagrożonych wykluczeniem społecznym. Współdziała z nauczycielami w zakresie wspierania w  rozwiązywaniu problemów wychowawczych; wspomaga szkoły w  rozwoju; prowadzi sieci współpracy i doskonalenia nauczycieli oraz szkolenia w obszarach: trudne zachowania ucznia, budowanie strategii wychowawczych i korygujących, metoda dramy, dyscyplina, wagary, współpraca z rodzicami, zagrożenia cywilizacyjne, edukacja włączająca.

Forma i czas trwania:

webinarium,  2 godz. dydaktyczne

Termin:

27 kwietnia 2023 (czwartek), godz. 18:00-19:30

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). 
  9. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  10. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
  11. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  •  Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika  (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

86

Koordynator:

Joanna Aleksandrowicz grafika

Joanna Aleksandrowicz

specjalista ds. edukacji wczesnej

e-mail: joanna.aleksandrowicz@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 20

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Wczesna edukacja