Turlane opowieści i krytyczne myślenie – opowiadanie twórcze
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele i nauczycielki języka polskiego w szkole podstawowej.
O szkoleniu / programie:
- WSTĘP DO ZAJĘĆ:
Projekcja filmiku krótkometrażowego o samotnym jeżu w szkole.
Rutyna myślenia krytycznego wokół zagadnienia: Dobra opowieść:
3 słowa – 2 pytania – 1 porównanie (MOST I)
- CZĘŚĆ GŁÓWNA ZAJĘĆ:
EMOCJE W OPOWIEŚCI i ich rola – dyskusja
(Wyobraźcie sobie, że jesteście obserwatorami w tej filmowej szkole, w klasie, w której jest jeż. Nazwijcie emocje, uczucia, które pojawiły się u Was podczas oglądania historii:
na przykład złość – na bohaterów, że początkowo nie rozumieli jeżyka, smutek – nikt nie chciał się bawić z jeżykiem, strach – jak długo jeżyk wytrzyma tę samotność, wzruszenie, radość – scena z prezentem).
- TURLANE OPOWIEŚCI
(Z wyrazowej rozsypanki ułóżcie krótkie opowiadanie, pamiętając o wstępie, rozwinięciu i zakończeniu historii. Nie zapomnijcie o karcie z emocjami i wpleceniu ich w Waszą opowieść).
- PREZENTACJA HISTORII w aktorskiej odsłonie
- PODSUMOWANIE ZAJĘĆ:
Rutyna myślenia krytycznego: MOST II
Dobra opowieść: 3 słowa – 2 pytania – 1 porównanie
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność podczas lekcji i jej omówienie.
Odniesienie do podstawy programowej: 4. Kształcenie umiejętności porozumiewania się (słuchania, czytania, mówienia i pisania) w różnych sytuacjach. 6. Rozwijanie wiedzy o elementach składowych wypowiedzi ustnych i pisemnych oraz ich funkcjach w strukturze tekstów i w komunikowaniu się.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Prowadząca/y:

Justyna Wołoszyk-Brzezińska
PCEN – nauczyciel doradca metodyczny ds. języka polskiego
Forma i czas trwania:
Termin:
25 października 2023 (środa), godz. 10:40-13:00
Miejsce szkolenia:
ul. Meissnera 5, sala G33
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
10
Koordynator:
Justyna Wołoszyk-Brzezińska
nauczyciel-doradca metodyczny ds. języka polskiego