Tutoring jako podstawa współpracy szkolnictwa zawodowego z uczelniami

Adresaci:

nauczyciele teoretycznych przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu, kierownicy szkolenia praktycznego.

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Przedmiotem webinarium będzie omówienie koncepcji tutoringu. W trakcie szkolenia uczestnicy rozwiną swoje kompetencje w zakresie tutoringu naukowego na poziomie szkoły zawodowej i placówki naukowej, na przykład w odniesieniu do realizacji projektów naukowych i edukacyjnych ze szkolnymi kołami przedmiotowymi. Podczas szkolenia przedstawione zostaną procedury wdrażania współpracy między uczelnią a szkołą, w tym konstruowanie umów o współpracę oraz kryteriów wyłaniania uczniów do pracy metodą tutoringu. Istotną częścią szkolenia będzie wskazanie sposobów i warunków tzw. przekazania ucznia spod opieki tutorskiej w szkole – uczelni.

Uczestnik w trakcie szkolenia przećwiczy, w jaki sposób tworzyć kryteria oceny przystąpienia uczniów do zajęć tutoringowych, zapozna się także z dokumentacją dotyczącą współpracy szkoły z uczelnią (wzorcowa umowa o współpracę, kryteria współpracy itp.).

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność podczas minimum 80% czasu trwania szkolenia w formie zdalnej.

Odniesienie do podstawy programowej: 

uczestnicy nabędą umiejętności sprawniejszego organizowania kształcenia zawodowego we współpracy z uczelniami. Szkolenie będzie się odnosić również do:

– efektów kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego (zgodnie z Rozporządzeniem MEN dnia 16 maja 2019 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz dodatkowych umiejętności zawodowych w zakresie wybranych zawodów szkolnictwa branżowego – Dz.U. 2019, poz. 991);

– treści nauczania obejmujących rozwijanie wśród uczniów umiejętności w zakresie pracy w grupie, rozwijania umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie obywatelskim, otwarcia na potrzeby społeczności lokalnej, co wynika z Rozporządzenia MEN z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia (Dz.U. 2018, poz. 467).

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

6. Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030.

Prowadząca/y:

dr Andrzej Michalik

nauczyciel akademicki i nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół nr 1 w Kwidzynie, psycholog, doradca zawodowy, autor kilkudziesięciu publikacji w czasopismach naukowych i branżowych z zakresu doradztwa zawodowego uczniów ze SPE, motywowania uczniów oraz działalności organizacji pozarządowych

Forma i czas trwania:

webinarium,  2 godz. dydaktyczne

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

Termin:

27 października 2022 (czwartek), godz. 18:00-19:30

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). 
  9. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  10. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
  11. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  •  Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika  (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

90

Koordynator:

Tomasz Kąkol grafika

Tomasz Kąkol

wicedyrektor Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli, nauczyciel konsultant ds. kształcenia zawodowego

e-mail: tomasz.kakol@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 54

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Kształcenie zawodowe