Wellbeing nauczyciela języka obcego, czyli jak rozwojowo zadbać o siebie i swój potencjał, cz. I: Moje potrzeby i granice w komunikacji mojej marki osobistej

Adresaci:

nauczyciele języków obcych nowożytnych ze wszystkich etapów edukacyjnych, ze szkół i placówek oświatowych woj. pomorskiego

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Głównym tematem szkolenia jest koncept marki osobistej w kontekście edukacji językowej oraz asertywność w stawianiu granic, z uwzględnieniem swoich osobistych potrzeb. Punktem wyjścia do rozważań nad marką osobistą oraz potrzebami będzie głęboka autorefleksja nad swoimi mocnymi i słabymi stronami oraz nad obecnym miejscem i czasem w życiu zawodowym (uwzględniając czynniki wypalenia zawodowego), aby finalnie zastanowić się nad zgodnością podejmowanych przez siebie działań z życiowymi priorytetami.  

Celem głównym szkolenia jest zatem poszerzenie świadomości nauczycieli języków obcych na temat ich marki osobistej, potrzeb, asertywności i komunikowania swoich granic w odniesieniu do aktualnej sytuacji w życiu zawodowym. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, czym jest marka osobista oraz jakie czynniki ją kształtują; dokonają głębokiej autorefleksji służącej poszerzeniu świadomości własnej osoby i swojej pracy poprzez analizę swoich mocnych i słabych stron za pomocą konkretnych narzędzi; ocenią ryzyko wypalenia zawodowego; przypomną sobie rodzaje potrzeb i na przykładzie sytuacji z własnego życia ocenią stopień zaspokojenia tych potrzeb; dowiedzą się, czym jest asertywność, czym – agresja, a czym – uległość w komunikacji i jaki mają one wpływ na ich dobrostan. Uczestnicy poznają też prawa asertywności wg Fensterheina.

Webinarium ma charakter warsztatowy i wymaga aktywnego uczestnictwa; prosimy o zalogowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa ze stabilnym łączem internetowym, z dostępem do mikrofonu i – w miarę możliwości – kamery. Podczas szkolenia jest przewidywana praca w małych grupach.

Webinaria „Wellbeing nauczyciela…” cz. I, II i III to odrębne szkolenia, chociaż tworzące cykl tematyczny – rejestracja na każdą część jest prowadzona osobno; nie jest wymagane uczestnictwo w cz. I, aby wziąć udział w cz. II itd.

rejestracja na cz. IIrejestracja na cz. III

Prowadząca/y:

Magdalena Kaźmierkiewicz

Trener i metodyk nauczania języków obcych. Dyrektor ds. Nauczania w szkole językowej Sokrates. Za najistotniejszą część swojego życia zawodowego uważa towarzyszenie drugiemu człowiekowi w rozwoju, dlatego stworzyła autorskie, trójstopniowe podejście do informacji zwrotnej po hospitacjach zajęć (pre-feedback, feedback i jeszcze raz feedback); współtwórczyni i członkini zarządu Fairylane – laboratorium twórczości, szkoleń i aplikacji mobilnych do nauki języków; współautorka aplikacji do nauki słówek i wymowy Jasper's World dla dzieci w wieku 6-10 lat; uwielbia się rozwijać – prowadzi szkolenia i sama wciąż się szkoli, a swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się także na łamach bloga zpamietnikametodyka.pl; koordynator Teacher Development SIG w Stowarzyszeniu IATEFL Poland.

Forma i czas trwania:

webinarium,  3 godz. dydaktyczne

Termin:

17 maja 2021 (poniedziałek), godz. 16:30-19:00

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). 
  9. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  10. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
  11. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  •  Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika  (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).

Inne uwagi:

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

– obecność podczas minimum 60% czasu trwania  spotkania

– wykonanie krótkiego zadania domowego i wysłanie go mailem do prowadzącego.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

25

Koordynator:

Małgorzata Bukowska-Ulatowska grafika

Małgorzata Bukowska-Ulatowska

nauczyciel konsultant ds.edukacji j. obcych, koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland

e-mail: malgorzata.bukowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 43

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Języki obce nowożytne