Wieczór z dydaktyką: o tworzeniu STEAM-owych scenariuszy zajęć
Status:
otwarta – lista główna
ZAREJESTRUJ SIĘ:
Adresaci:
nauczyciele przedmiotów przyrodniczych szkół podstawowych i szkół średnich oraz zainteresowani nauczyciele innych przedmiotów.
O szkoleniu / programie:
Konstruowanie scenariuszy zajęć to jedna z czynności – jeden z elementów kanonu praktyki nauczycielskiej. W trakcie spotkania uczestnicy przypomną sobie różne typy i formy scenariuszy zajęć oraz rozważą ich mocne i słabe strony. Podczas webinarium nauczyciele szczegółowo zapoznają się ze scenariuszami uwzględniającymi zastosowanie STEAM* w praktyce szkolnej. Uczestnicy będą mieli możliwość przypomnienia sobie założeń STEAM oraz zapoznania z przykładowymi scenariuszami zajęć STEAM-owych. Szkolenie zakłada 1 godzinę pracy własnej uczestnika po webinarium.
* STEAM to łączenie podczas uczenia się nauk przyrodniczych (Science), techniki (Technology), sztuki (Art) oraz matematyki (Mathematics).
Wdrażanie założeń STEAM w polskiej edukacji legło u podstaw powstania programu „Laboratoria Przyszłości”. Zapisy podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku 2023/24 wskazują na konieczność wykorzystania pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez min. 80% czasu trwania spotkania.
Odniesienie do podstawy programowej: podstawa programowa kształcenia ogólnego z biologii, chemii, fizyki i geografii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
9. Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Prowadząca/y:

Magdalena Urbaś
PCEN – nauczyciel konsultant ds. biologii i przyrody
Forma i czas trwania:
Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.
Termin:
13 grudnia 2023 (środa), godz. 18:00-20:15
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji).
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
- W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
50
Koordynator:
Magdalena Urbaś
nauczyciel konsultant ds. diagnoz i analiz oraz edukacji biologii i przyrody
e-mail: magdalena.urbas@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 22
Zobacz serwisy tematyczne PCEN:
Przedmioty przyrodnicze
Egzaminy i badania