Zarządzanie sobą i grupą w mojej pasji i dobrostanie (języki obce)

Adresaci:

nauczyciele języków obcych nowożytnych rozpoczynający pracę w zawodzie (staż 0–5 lat) ze wszystkich etapów edukacyjnych, inni zainteresowani nauczyciele języków obcych ze szkół i placówek oświatowych woj. pomorskiego

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Praca nauczyciela jest nierozerwalnie związana z poczuciem misji, dzięki czemu nauczyciele mają niesłabnącą motywację do pracy, lecz jednocześnie są narażeni na wypalenie zawodowe. Już od początku swojej pracy warto wprowadzić kilka zasad i tak zorganizować swoje działania, aby żyć w większym porządku, poczuciu sprawczości oraz poszerzać świadomość swoich działań w zgodzie ze sobą samym. Podczas szkolenia będą poruszane różne tematy temu sprzyjające, dotyczące organizacji pracy własnej (efektywne zarządzanie czasem, optymalizacja pracy) tak, by zachować higienę pomiędzy życiem zawodowym a osobistym. Już na początku swojej drogi zawodowej warto również zastanowić się nad czynnikami kształtującymi nauczycielską markę osobistą, dzięki której możemy świadomie wykreować i dbać o własny wizerunek, z zaznaczeniem swojej grupy docelowej. Niemniej ważnym tematem dla młodych stażem nauczycieli jest świadomość procesu grupowego, jaki zachodzi w każdej relacji z drugim człowiekiem, ale ma szczególne przełożenie na pracę nauczyciela języka obcego. Podczas szkolenia porozmawiamy o tym, jak i po co kontraktować się z innymi, jak radzić sobie z pracą w grupie, gdy przechodzi przez fazę burzy, a także poruszymy kwestię wymagania eksperckości i wielozadaniowości od nauczyciela, bez względu na granice jego kompetencji.

Webinarium ma charakter warsztatowy; prosimy o zalogowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa ze stabilnym łączem internetowym, z dostępem do mikrofonu i – w miarę możliwości – kamery. Podczas szkolenia jest przewidywana praca warsztatowa w małych grupach.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

– obecność podczas minimum 75% czasu trwania spotkania,

– wykonanie krótkiego zadania domowego i wysłanie go mailem do prowadzącego.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

Prowadząca/y:

Magdalena Kaźmierkiewicz

Trener i metodyk nauczania języków obcych. Dyrektor ds. Nauczania w szkole językowej Sokrates. Za najistotniejszą część swojego życia zawodowego uważa towarzyszenie drugiemu człowiekowi w rozwoju, dlatego stworzyła autorskie, trójstopniowe podejście do informacji zwrotnej po hospitacjach zajęć (pre-feedback, feedback i jeszcze raz feedback); współtwórczyni i członkini zarządu Fairylane – laboratorium twórczości, szkoleń i aplikacji mobilnych do nauki języków; współautorka aplikacji do nauki słówek i wymowy Jasper's World dla dzieci w wieku 6-10 lat; uwielbia się rozwijać – prowadzi szkolenia i sama wciąż się szkoli, a swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się także na łamach bloga zpamietnikametodyka.pl; koordynator Teacher Development SIG w Stowarzyszeniu IATEFL Poland.

Forma i czas trwania:

webinarium,  4 godz. dydaktyczne

Termin:

9 października 2021 (sobota), godz. 09:30-13:00

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). 
  9. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  10. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
  11. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  •  Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika  (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

95

Koordynator:

Małgorzata Bukowska-Ulatowska grafika

Małgorzata Bukowska-Ulatowska

nauczyciel konsultant ds.edukacji j. obcych, koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland

e-mail: malgorzata.bukowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 43

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Języki obce nowożytne