Sieć nauczycieli pracujących z uczniami z doświadczeniem migracji
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele pracujący z uczniami z doświadczeniem migracji
O szkoleniu / programie:
Sieć nauczycieli pracujących z uczniami z doświadczeniem migracji ma interdyscyplinarny charakter. Łączy nauczycieli różnych przedmiotów i pełniących w szkole odmienne funkcje.
Powstała w grudniu 2018 r. sieć odpowiada na bieżące wyzwania związane z obecnością w naszych placówkach uczniów z doświadczeniem migracji. Na spotkaniach dzielimy się doświadczeniem, próbując na bieżąco rozwiązywać problemy.
- Pierwsze spotkanie sieci - 23 września 2020 r., godz. 16.00 - 17.30 (2 godz. dyd.) - online MS Teams
Wspólnie zastanowimy się nad zasadami pracy Zespołu Wsparcia Edukacyjnego oraz regułami planowania procesu dydaktycznego dziecka migrującego. - Drugie spotkanie - Pomysły na obchody Dnia Migranta - 28 października 2020 r., godz. 16.00-17.30 (2 godz. dyd.) - online MS Teams
- Trzecie spotkanie - Rady nauczycieli języka polskiego jako drugiego - 27 stycznia 2021 r. - godz. 16.00 - 17.30 (2 godz. dydakt.) webinarium - online MS Teams (obowiązuje elektroniczna rejestracja)
- Czwarte spotkanie - Słowa, które ranią, czyli o działaniach antydyskryminacyjnych - 11.03.2021 r. - godz. - godz. 16.00 - 17.30 (2 godz. dydakt.) webinarium - online MS Teams
- Piąte spotkanie - Oddziały przygotowawcze - 06.05.2021 r. - godz. - godz. 16.00 - 17.30 (2 godz. dydakt.) webinarium - online MS Teams
Konkretne terminy spotkań, tematyka i forma (zdalna czy stacjonarna) będą publikowane sukcesywnie.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:
3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
Forma i czas trwania:
Termin:
23 września 2020 (środa), godz. 16:00 - 31 maja 2021 (poniedziałek)
Zazwyczaj widujemy się co drugi miesiąc (listopad, styczeń, marzec i maj) na 2-3 godziny dydaktyczne.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
- materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym,
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
20
Koordynator:
Sylwia Kilanowska-Męczykowska
nauczyciel konsultant ds. języka polskiego i pracy z uczniami z doświadczeniem migracji
e-mail: sylwia.kilanowska-meczykowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 01
Zobacz serwisy tematyczne PCEN:
Język polski i wiedza o kulturze, Edukacja kulturalno-artystyczna, Migracja