Egzamin maturalny z historii w 2021 r.
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele historii szkół ponadpodstawowych
O szkoleniu / programie:
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli przygotowujących uczniów do matury z historii w bieżącym roku szkolnym. Dotyczy zmian wprowadzanych w zakresie wymagań egzaminacyjnych z ww. przedmiotu
Tematyka szkolenia obejmuje poniższe zagadnienia:
- Przedstawienie w formie ogólnych informacji przyczyn i celów szkolenia ze szczególnym uwzględnienie wymagań egzaminacyjnych z historii w 2021 r.
- Zapoznanie uczestników ze zmianami w zakresie egzaminów zewnętrznych
- Zapoznanie z materiałami źródłowymi.
- Nabycie umiejętności pracy z w/w
- Zastosowanie nabytej wiedzy we własnym warsztacie pracy z uczniami.
Szkolenie odbywać się będzie w formule blended-learning:
I. część warsztatowa w czasie rzeczywistym na platformie Clickmeeting (12:00 – 15:00) w dniu 20.01. 2021 oraz Clickmeeting (16:00 – 18:00) w dniu 27.01.2021 (razem 4 godziny dydaktyczne) obejmie tematykę:
- Zmiany w wymaganiach na egzaminie maturalnym w roku szkolnym 20/21
- Zasady wdrażania ww. zmian.
II część samokształceniowa (6 godzin dydaktycznych) przeznaczona jest na zapoznanie się z materiałami szkoleniowymi na temat wdrażanych zmian oraz na przygotowanie przykładowych materiałów do pracy z maturzystą.
Warunkiem ukończenia jest udział w co najmniej 60% czasu trwania spotkań części pierwszej oraz zapoznanie się z materiałami szkoleniowymi.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:
6. Uwzględnienie w procesach edukacyjnych wymagań egzaminacyjnych dotyczących egzaminu ósmoklasisty i egzaminu maturalnego przeprowadzanego w roku 2021
Prowadząca/y:
Anna Krajnowska
Forma i czas trwania:
Termin:
20 stycznia 2021 (środa) - 27 stycznia 2021 (środa)
webinarium 20.01.20201 r. - godz. 12:00 - 15:00
konsultacje 27.01.2021 r. - godz. 16:00-18:00
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji).
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
- W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
95
Koordynator:
Anna Krajnowska
nauczyciel konsultant ds. wspomagania pracy szkół oraz historii, wiedzy o społeczeństwie
e-mail: anna.krajnowska@cen.gda.pl
tel. 58 340 41 27