Europejski Dzień Języków z różnych perspektyw – w poszukiwaniu inspiracji (samokształcenie kierowane)
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, języka polskiego, języka polskiego jako obcego, języka kaszubskiego oraz języków obcych nowożytnych ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych woj. pomorskiego.
O szkoleniu / programie:
Szkolenie obejmuje samodzielne zapoznanie się z materiałami z webinarium PCEN „Europejski Dzień Języków…”, przeprowadzonego 7 IX br., a także wykonanie krótkiego zadania zaliczeniowego.
Czym jest Europejski Dzień Języków? W jaki sposób zorganizować tegoroczne szkolne obchody tego święta, aby wykorzystać bogactwo językowe wokół nas: języki pierwsze naszych uczniów, język edukacji szkolnej, język regionalny oraz języki obce? Jak stworzyć naszym uczniom okazje do refleksji nad wybranymi zagadnieniami językowymi? Po jakie materiały edukacyjne warto sięgnąć? Webinarium dostarczyło odpowiedzi na powyższe pytania.
Warunki uzyskania zaświadczenia:
Odniesienie do podstawy programowej: odniesienia do wybranych zapisów podstawy programowej dla szkoły podstawowej (2017) i ponadpodstawowej (2018) dot. rozwijania u uczniów kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, wielojęzyczności, świadomości i ekspresji kulturalnej, a także kompetencji osobistych i społecznych.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
8. Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Prowadząca/y:
Dominika Ringwelska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. języka polskiego
Lucyna Radzimińska
PCEN – starsza specjalistka ds. języka kaszubskiego
Małgorzata Bukowska-Ulatowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. edukacji j. obcych. Koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland
Sylwia Kilanowska-Męczykowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. języka polskiego i pracy z uczniem z doświadczeniem migracji
Forma i czas trwania:
Termin:
9 września 2022 (piątek) - 30 września 2022 (piątek)
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
Inne uwagi:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając Zarejestruj mnie.
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji Moje szkolenia.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji Moje szkolenia oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Po szkoleniu uczestnicy otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
100
Koordynator:
Małgorzata Bukowska-Ulatowska
nauczyciel konsultant ds.edukacji j. obcych, koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland
e-mail: malgorzata.bukowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 43
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Języki obce nowożytne