Laboratoria Przyszłości – wprowadzenie druku 3D w klasach najmłodszych

Adresaci:

dyrektorzy; nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej; nauczyciele edukacji informatycznej i informatyki; nauczyciele świetlic szkolnych, techniki; inni nauczyciele zainteresowani tematyką; koordynatorzy szkolni programu „Laboratoria Przyszłości”; szkoły podstawowe; ogólnokształcące szkoły artystyczne (publiczne i niepubliczne).

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Myśl przewodnia szkolenia to: „Dentyści i drukarki, czyli czy wprowadzenie druku 3D w klasach najmłodszych jest możliwe?”. Warsztaty skierowane są do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Ich celem jest zainspirowanie i pokazanie, jak kreatywnie wykorzystywać długopisy i drukarki 3D w szkole, a także w jaki sposób połączyć je np. z nauką o zębach oraz higienie jamy ustnej. Plombowanie zębów zostanie przeprowadzone w formie metaszkolenia z przerwami na analizę działań w trakcie warsztatów. Zajęcia będą zrealizowane zgodnie z metodologią STEAM. Zapraszamy serdecznie do udziału!

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

udział w warsztatach.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Realizacja podstawy programowej z zakresu edukacji informatycznej w klasach 1–3 szkoły podstawowej oraz rozwijania kompetencji, m.in. kreatywności i innowacyjności; praca metodą projektu edukacyjnego.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.

8. Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

Prowadząca/y:

Łukasz Dzieran

popularyzator nauki, trener edukacji pozaszkolnej. Uczy przedszkolaki, młodzież szkolną, nauczycieli oraz seniorów. Z humorem wyjaśnia najbardziej zawiłe arkana nowych technologii. Zaczął od działalności w kole naukowym na studiach, kontynuował pasję w Centrum Nauki Kopernik oraz Centralnym Domu Technologii a obecnie w Fundacji EDUKO. Gotowy pomóc każdemu nauczycielowi w tematach związanych z Laboratoriami Przyszłości.

Forma i czas trwania:

warsztaty,  3 godz. dydaktyczne

Termin:

14 września 2022 (środa), godz. 13:30-15:45

Miejsce szkolenia:

Gdańsk PCEN – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, al. gen. J. Hallera 14, Gdańsk (sala nr 113)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  7. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

28

Koordynator:

Beata Symbor grafika

Beata Symbor

nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz kompetencji cyfrowych

e-mail: beata.symbor@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 29

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Biblioteka i TIK