Praca metodą projektu w kontekście edukacji morskiej, gr. III (samokształcenie kierowane)
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele ze szkół i placówek oświatowych woj. pomorskiego, uczestniczący w realizacji projektów z zakresu kształtowania kompetencji kluczowych uczniów poprzez edukację morską i żeglarską w ramach realizacji przedsięwzięcia strategicznego Samorządu Województwa Pomorskiego.
O szkoleniu / programie:
Na czym polega praca metodą projektu? Jak wykorzystać tę metodę dydaktyczną podczas zajęć pozalekcyjnych z zakresu edukacji morskiej? Na co zwrócić szczególną uwagę, aby realizowane działania sprzyjały efektywnemu rozwijaniu kompetencji kluczowych u uczniów? Po odpowiedzi na te pytania zapraszam na szkolenie e-learningowe, realizowane przede wszystkim poprzez samodzielną pracę uczestnika z zestawem nagrań i innych materiałów szkoleniowych. Dodatkowo co dwa tygodnie będą organizowane nieobowiązkowe konsultacje grupowe online (platforma ClickMeeting), umożliwiające przedyskutowanie zagadnień budzących wątpliwości czy podzielenie się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami. Uczestnicy szkolenia, przez cały czas trwania kursu i po jego zakończeniu, będą również mogli korzystać z telefonicznych i e-mailowych konsultacji indywidualnych z prowadzącym.
Warunki uzyskania zaświadczenia:
Odniesienie do podstawy programowej: odniesienia do celów kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych (2017), m.in.: wzmacniania poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej; rozwijania kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość; rozwijania umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania; rozbudzania ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki; kształtowania postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość; zachęcania do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Prowadząca/y:
Małgorzata Bukowska-Ulatowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. edukacji j. obcych. Koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland
Forma i czas trwania:
Termin:
3 września 2021 (piątek) - 8 grudnia 2021 (środa)
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
Inne uwagi:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń CEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając „Zarejestruj mnie”.
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji „Moje szkolenia”.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń CEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji „Moje szkolenia” oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Po szkoleniu uczestnicy otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
100
Koordynator:
Małgorzata Bukowska-Ulatowska
nauczyciel konsultant ds.edukacji j. obcych, koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland
e-mail: malgorzata.bukowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 43
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Języki obce nowożytne