SEMINARIUM: Czy pomorska szkoła jest uczniocentryczna?
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy i psychologowie szkolni, dyrektorzy szkół i placówek województwa pomorskiego.
O szkoleniu / programie:
Seminarium pozwoli nauczycielom zgłębić metodę design thinking będącą skutecznym narzędziem do rozwiązywania problemów edukacyjnych. Analizując wyniki badania przeprowadzonego w pomorskich szkołach, uczestnicy będą mogli zaprojektować takie rozwiązania w swoich placówkach, które wpłyną pozytywnie na dobrostan wszystkich zaangażowanych w proces nauczania.
W pierwszej części seminarium uczestnicy dowiedzą się, jak projektować procesy edukacyjne, wykorzystując uniwersalną i intuicyjną metodę design thinking. Poprzez przykłady, krok po kroku zapoznają się z praktycznym jej zastosowaniem w rozwiązywaniu problemów, z jakimi często się mierzą.
Webinar obejmuje prezentację wyników badań ilościowych i jakościowych, które zostały przeprowadzone przed konferencją Pomorska Szkoła 3000’ „Uczniocentryczność”, w jej trakcie oraz po jej zakończeniu (realizowanej w listopadzie 2020 roku). Prezentacja wyników zostanie uzupełniona wnioskami porównawczymi, ukazującymi, jak z perspektywy uczniów i nauczycieli wygląda postrzeganie ważności poszczególnych aktorów życia szkolnego.
Pomorska Szkoła 3000’ jest cyklem konferencji dla kadry pedagogicznej otwartej na współtworzenie innowacyjnych praktyk edukacyjnych ułatwiających zdobywanie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie. Jest odpowiedzią na potrzebę szerszej oferty w rozwijaniu osobistych kompetencji kluczowych w gospodarce opartej na wiedzy.
Uczestnicy Pomorskiej Szkoły 3000’ to ludzie chcący usprawniać szkolną edukację; nauczyciele różnych przedmiotów i etapów edukacyjnych oraz kadra zarządzająca; entuzjaści pragnący znaleźć w nowych rozwiązaniach sposób na podwyższenie poziomu nauczania. Łączą ich zorientowanie się na nowe oraz korzystanie z pomocnych trendów w nauczaniu oraz w czasie organizowania szkolnictwa.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez min. 80% czasu trwania webinarium.
Odniesienie do podstawy programowej: preambuła podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
Prowadząca/y:

Alicja Silikowska
Zdolni z Pomorza – lider sieci współpracy i samokształcenia psychologów i pedagogów

Irmina Buczek
PCEN – nauczyciel konsultant ds. fizyki i chemii.
Prowadziła zajęcia z chemii i fizyki na poziomie gimnazjum, szkoły średniej oraz ze studentami. Pracowała przy realizacji projektów ogólnopolskich w Instytucie Badań Edukacyjnych i Instytucie Filozofii i Socjologii PAN oraz projektów wojewódzkich (m. in. Zdolni z Pomorza). W 2016 roku została powołana przez ministra oświaty do zespołu, którego zadaniem jest napisanie podstawy programowej z chemii. Jest autorką publikacji i artykułów dla nauczycieli, w których przedstawia propozycje metodyczne ułatwiające właściwą realizację podstawy programowej.

Piotr Zubowicz
PCEN – starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia nauczycieli. W Centrum zajmuje się procesami ewaluacyjnymi szkoleń. Ponadto odpowiedzialny jest za współpracę PCEN z instytucjami zewnętrznymi reprezentującymi różnorodne środowiska oświatowe
Forma i czas trwania:
Termin:
20 września 2023 (środa), godz. 17:00-19:15
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na pasku w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji).
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje.
- W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji/programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (standardowo zostaje udostępnione najpóźniej w ciągu 14 dni osobom, które były obecne podczas minimalnego wymaganego czasu trwania spotkania, z wyjątkiem szkoleń dla których określono inne kryteria).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
60
Koordynator:
Irmina Buczek
nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz edukacji fizyki i chemii
e-mail: irmina.buczek@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 62
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Przedmioty przyrodnicze