Warsztaty z debat oksfordzkich dla nauczycieli
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele wszystkich etapów oraz typów szkół i placówek
O szkoleniu / programie:
Warsztaty z debat oksfordzkich dla nauczycieli to praktyczne poznanie zasad organizacji debat oksfordzkich w szkole.
Praktyczne warsztaty dadzą uczestnikom odpowiedź na pytanie, jak zorganizować szkolną debatę, z wykorzystaniem zasad i regulaminu, pokażą, w jaki sposób prowadzić grupy debatanckie i przeprowadzić debatę oksfordzką. Nauczyciele sami wezmą udział w przykładowej debacie, poznając jej przebieg i sposób przygotowania do niej.
Warunki uzyskania zaświadczenia: aktywna obecność na warsztatach (min. 80% czasu trwania)
Odniesienie do podstawy programowej: Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej: 3. formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób; 4. rozwijanie kompetencji takich, jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość; 5. rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania; 7. rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki; 9. wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji; 10. wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum: 2. doskonalenie umiejętności myślowo-językowych, takich jak: czytanie ze zrozumieniem, pisanie twórcze, formułowanie pytań i problemów, posługiwanie się kryteriami, uzasadnianie, wyjaśnianie, klasyfikowanie, wnioskowanie, definiowanie, posługiwanie się przykładami itp.; 3. rozwijanie osobistych zainteresowań ucznia i integrowanie wiedzy przedmiotowej z różnych dyscyplin; 4. zdobywanie umiejętności formułowania samodzielnych i przemyślanych sądów, uzasadniania własnych i cudzych sądów w procesie dialogu we wspólnocie dociekającej; 5. łączenie zdolności krytycznego i logicznego myślenia z umiejętnościami wyobrażeniowo-twórczymi; 6. rozwijanie wrażliwości społecznej, moralnej i estetycznej.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Prowadząca/y:
Agnieszka Grewling-Stolc
Forma i czas trwania:
Termin:
25 września 2021 (sobota), godz. 12:00-15:00
Miejsce szkolenia:
W Polsce nadal obowiązuje szereg zasad funkcjonowania wprowadzonych ogłoszeniem stanu pandemii Covid-19. W trosce o zdrowie nas wszystkich uprzejmie prosimy nauczycieli uczestniczących w szkoleniach w formie stacjonarnej (w siedzibie CEN) o przestrzeganie zasad ochrony przed koronawirusem zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.
Jak do nas dojechać?
- Tramwajem - linie nr 2, 3, 4, 5 i 8 - przystanek: Wyspiańskiego
- Szybką Koleją Miejską (SKM) - przystanek: Gdańsk Politechnika
- Samochodem - wjazd na teren parkingu PCEN od ulicy K. Leczkowa
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
25
Koordynator:
Agnieszka Grewling-Stolc
specjalista ds. edukacji społeczno-kulturalnej
e-mail: agnieszka.grewling-stolc@cen.gda.pl
tel. 58 340 41 50