Albert Albertson i jego twórczyni. Książki Gunilli Bergström – jak z nich korzystać w pracy z dziećmi

Albert Albertson i jego twórczyni. Książki Gunilli Bergström – jak z nich korzystać w pracy z dziećmi

Adresaci:

szkolenie jest skierowane do nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli szkół podstawowych uczących w klasach I–III (I etap edukacyjny), nauczycieli świetlic szkolnych, bibliotekarzy.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Celem konferencji jest przedstawienie wartościowej szwedzkiej literatury dla dzieci oraz pokazanie, jak można pracować na podstawie prezentowanych tekstów literackich w przedszkolu i szkole. Uczestnicy otrzymają konkretne pomysły na zajęcia, materiały dydaktyczne oraz dostęp do dodatkowych materiałów online.

 

Program:

 

15.30–16.30 Prelekcja o Gunilli Bergström (1942–2021) i jej twórczości, którą wygłosi Sofia Torell, siostrzenica autorki. Prowadzenie i tłumaczenie: Agnieszka Stróżyk.

 

16:30–16:50 Przerwa na kawę.

 

16:50–18:00 Praktyczne wskazówki do zajęć z książkami o Albercie Albertsonie przedstawi Agnieszka Stróżyk, tłumaczka z języka szwedzkiego. Będzie to także czas na wymianę doświadczeń związanych z pracą czytelniczą z dziećmi.

 

Konferencja jest współorganizowana z Wydawnictwem Zakamarki.

W trakcie spotkania będzie możliwość zakupu książek z serii o Albercie Albertsonie w promocyjnej cenie.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

do wydania zaświadczenia potwierdzającego udział w szkoleniu wymagana jest obecność i aktywny udział w spotkaniu.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Realizacja wybranych zapisów z podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej w zakresie edukacji polonistycznej, m. in.:

Uczeń: słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów; wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera; określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; wyróżnia w czytanych utworach literackich dialog, opowiadanie, opis; czyta samodzielnie wybrane książki, korzysta z różnych źródeł informacji, np. czasopism dla dzieci, słowników i encyklopedii czy zasobów internetu.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:

2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.

Prowadząca/y:

Dominika Ringwelska grafika

Dominika Ringwelska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. języka polskiego

Forma i czas trwania:

konferencja,  3 godz. dydaktyczne

Termin:

20 marca 2024 (środa), godz. 15:30-18:00

Miejsce szkolenia:

Gdańsk PCEN – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, al. gen. J. Hallera 14, Gdańsk (sala nr 319)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  7. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

80

Koordynator:

Dominika Ringwelska

nauczyciel konsultant ds. diagnoz i analiz oraz edukacji polonistycznej i kulturalno-artystycznej

e-mail: dominika.ringwelska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 02

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Język polski i wiedza o kulturze