Chemia mózgu. Okiełznać stres

Adresaci:

nauczyciele, pedagodzy, psychologowie, dyrektorzy szkół i placówek województwa pomorskiego.

Termin:

17 listopada 2022 (czwartek), godz. 13:30-17:30

Forma i czas trwania:

konferencja,  6 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Konferencja „Chemia mózgu” jest propozycją spotkania dwóch światów: przestrzeni, w której funkcjonują młodzi ludzie ze swoimi problemami, i rzeczywistości szkolnej.

Tytuł tegorocznej edycji to „Okiełznać stres”.

Podczas konferencji spróbujemy odpowiedzieć na pytania, czy:

  • można oswoić stres?
  • stres może być naszym przyjacielem?

Uczestnicy konferencji:

  • poznają praktyczne metody radzenia sobie ze stresem,
  • dowiedzą się, jak ważne w dbaniu o siebie jest przejście całego cyklu stresowego,
  • uświadomią sobie wpływ wiedzy dotyczącej psychologii stresu na życie swoje i swoich uczniów.

 

Program konferencji:

13.30

Logowanie zarejestrowanych uczestników na platformie ClickMeeting

 

14.00

 

Powitanie uczestników

 

Ewa Furche – dyrektor Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku

 

14.15

 

Stres nauczyciela – w jaki sposób zadbać o ucznia, dbając o siebie

 

Marzena Jasińska – doradca zawodowy, coach, rekomendowany trener PTP

 

15.00

 

Psychologiczne wyznaczniki zdrowia, czyli kilka słów o tym, co zrobić, żeby nie zmiotło nas z planszy

 

dr Marcin Szulc – wykładowca, prof. UG

 

15.45

 

Mój stres we mnie czy ja w stresie, czyli kto z kim trzyma?

 

Anna Blokus-Szkodzińska – wykładowca, edukator FAS, dyrektor placówki edukacyjno-wychowawczej

16.30

Przerwa

 

16.45

 

Jak nie uciekać przed stresem? – czyli jak wykorzystać swój potencjał w stresowych chwilach i „stresować się mądrze”

 

Kamila Olga Stępień-Rejszel – wykładowca, psycholog, psychoterapeuta CBT, pedagog

17.30

Zakończenie konferencji

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność przez minimum 80% czasu trwania spotkania.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Preambuła podstawy programowej.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej.

Prowadząca/y:

 Anna Blokus-Szkodzińska grafika

Anna Blokus-Szkodzińska

pedagog, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki Uniwersytetu Gdańskiego i Ateneum Szkoły Wyższej, założyciel i dyrektor placówki edukacyjno – wychowawczej, edukator FASD. Twórca i organizator szkoleń i warsztatów o charakterze edukacyjnym i profilaktycznym. Twórca szkoleń i konferencji w obszarze komunikacji interpersonalnej dla dzieci, nauczycieli i rodziców. Dzieli się pasją życia i  pozytywnym nastawieniem do człowieka.

dr Marcin Szulc, prof. UG grafika

dr Marcin Szulc, prof. UG

nauczyciel akademicki i psycholog w Zakładzie Psychologii Osobowości i Psychologii Sądowej oraz psycholog-doradca w Centrum HR Politechniki Gdańskiej. Koordynator Zespołu Psychologów ds. Kształcenia Nauczycieli na UG. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół problematyki zagrożeń społecznych i dorastania. Prowadzi spotkania edukacyjne z zakresu zdrowia psychicznego i profilaktyki zagrożeń społecznych dla rad pedagogicznych, rodziców oraz młodzieży. Jest autorem publikacji z zakresu psychologii zagrożeń społecznych i psychologii adolescencji.

 Kamila Olga Stępień-Rejszel grafika

Kamila Olga Stępień-Rejszel

wykładowca, psycholog, pedagog, psychoterapeuta CBT, Edukator pozytywnej dyscypliny (PD). Praktyk metody Kids' Skills – Dam Radę! W pracy korzysta także z modeli terapeutycznych ACT, DBT i teorii schematu. Od wielu lat zajmuje się promowaniem wychowania i edukacji w duchu Janusza Korczaka. Wspiera rodziców oraz nauczycieli w lepszym zrozumieniu dziecięcych zachowań, oraz budowaniu relacji pełnych szacunku i zrozumienia.

 Marzena Jasińska grafika

Marzena Jasińska

trener, edukator, coach i doradca zawodowy.  Od lat pracuje jako trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, trener Family lab Polska oraz  trener FRIS- style myślenia i działania Zajmuje się szkoleniami i treningami z umiejętności wychowawczych, umiejętności miękkich dla nauczycieli  i rodziców. Prowadzi również konsultacje indywidulane  i porady wychowawcze w Gabinecie Pomocy Rodzinie- Familia  w Gdańsku. Pracuje  w duchu filozofii Jesper Juula,  terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu oraz rodzicielstwa bliskości.  Jest ambasadorką projektu Uważna Szkoła, a także realizatorką pilotażowego programu Czas na Uważność. Pisze artykuły do portalu Librus Rodzina  i Librus Szkoła. Współpracowała    z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną prowadząc zajęcia dla studentów pedagogiki, z zakresu: umiejętności komunikacyjnych w pracy nauczyciela, negocjacji, kontaktu w sytuacji pomagania, doradztwa zawodowego. Współpracowała z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, w ramach współpracy szkoliła rady pedagogiczne w obszarze zaburzeń zachowania, prowokacyjnych zachowań uczniów, konstruktywnej konfrontacji, rozwiązywania konfliktów, szkolnej interwencji profilaktycznej. We współpracy z ORE szkoliła w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym, kompleksowym wspomaganiu szkół”. Dla ORE prowadziła szkolenia dla konsultantów Centralnych Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli w ramach projektu – Wspomaganie rozwoju szkól z uwzględnieniem technik coachingowych, szkolenia dla pracowników poradni psychologiczno- pedagogicznych oraz bibliotek pedagogicznych pt. Metody stosowane w procesowym wspomaganiu- coaching, superwizja, mentoring. Podstawy andragogiki. Ekspert w ogólnopolskich sieciach wspomagania dla nauczycieli w zakresie coachingu oraz pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Koordynator sieci problemowej dla psychologów i pedagogów szkolnych pt. „Coaching w pracy nauczyciela”. Od lat ekspert współpracujący z Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, gdzie prowadzi szkolenia dla nauczycieli z województwa pomorskiego.

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

195

Koordynator:

Irmina Buczek grafika

Irmina Buczek

nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz edukacji fizyki i chemii

e-mail: irmina.buczek@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 62

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Przedmioty przyrodnicze