Chemia mózgu. Okiełznać stres
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele, pedagodzy, psychologowie, dyrektorzy szkół i placówek województwa pomorskiego.
Termin:
17 listopada 2022 (czwartek), godz. 13:30-17:30
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Konferencja „Chemia mózgu” jest propozycją spotkania dwóch światów: przestrzeni, w której funkcjonują młodzi ludzie ze swoimi problemami, i rzeczywistości szkolnej.
Tytuł tegorocznej edycji to „Okiełznać stres”.
Podczas konferencji spróbujemy odpowiedzieć na pytania, czy:
- można oswoić stres?
- stres może być naszym przyjacielem?
Uczestnicy konferencji:
- poznają praktyczne metody radzenia sobie ze stresem,
- dowiedzą się, jak ważne w dbaniu o siebie jest przejście całego cyklu stresowego,
- uświadomią sobie wpływ wiedzy dotyczącej psychologii stresu na życie swoje i swoich uczniów.
13.30 | Logowanie zarejestrowanych uczestników na platformie ClickMeeting |
14.00 |
Powitanie uczestników
Ewa Furche – dyrektor Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku |
14.15 |
Stres nauczyciela – w jaki sposób zadbać o ucznia, dbając o siebie
Marzena Jasińska – doradca zawodowy, coach, rekomendowany trener PTP |
15.00 |
Psychologiczne wyznaczniki zdrowia, czyli kilka słów o tym, co zrobić, żeby nie zmiotło nas z planszy
dr Marcin Szulc – wykładowca, prof. UG |
15.45 |
Mój stres we mnie czy ja w stresie, czyli kto z kim trzyma?
Anna Blokus-Szkodzińska – wykładowca, edukator FAS, dyrektor placówki edukacyjno-wychowawczej |
16.30 | Przerwa |
16.45 |
Jak nie uciekać przed stresem? – czyli jak wykorzystać swój potencjał w stresowych chwilach i „stresować się mądrze”
Kamila Olga Stępień-Rejszel – wykładowca, psycholog, psychoterapeuta CBT, pedagog |
17.30 | Zakończenie konferencji |
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez minimum 80% czasu trwania spotkania.
Odniesienie do podstawy programowej: Preambuła podstawy programowej.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej.
Prowadząca/y:

Anna Blokus-Szkodzińska
pedagog, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki Uniwersytetu Gdańskiego i Ateneum Szkoły Wyższej, założyciel i dyrektor placówki edukacyjno – wychowawczej, edukator FASD. Twórca i organizator szkoleń i warsztatów o charakterze edukacyjnym i profilaktycznym. Twórca szkoleń i konferencji w obszarze komunikacji interpersonalnej dla dzieci, nauczycieli i rodziców. Dzieli się pasją życia i pozytywnym nastawieniem do człowieka.

dr Marcin Szulc, prof. UG
nauczyciel akademicki i psycholog w Zakładzie Psychologii Osobowości i Psychologii Sądowej oraz psycholog-doradca w Centrum HR Politechniki Gdańskiej. Koordynator Zespołu Psychologów ds. Kształcenia Nauczycieli na UG. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół problematyki zagrożeń społecznych i dorastania. Prowadzi spotkania edukacyjne z zakresu zdrowia psychicznego i profilaktyki zagrożeń społecznych dla rad pedagogicznych, rodziców oraz młodzieży. Jest autorem publikacji z zakresu psychologii zagrożeń społecznych i psychologii adolescencji.

Kamila Olga Stępień-Rejszel
wykładowca, psycholog, pedagog, psychoterapeuta CBT, Edukator pozytywnej dyscypliny (PD). Praktyk metody Kids' Skills – Dam Radę! W pracy korzysta także z modeli terapeutycznych ACT, DBT i teorii schematu. Od wielu lat zajmuje się promowaniem wychowania i edukacji w duchu Janusza Korczaka. Wspiera rodziców oraz nauczycieli w lepszym zrozumieniu dziecięcych zachowań, oraz budowaniu relacji pełnych szacunku i zrozumienia.

Marzena Jasińska
trener, edukator, coach i doradca zawodowy. Od lat pracuje jako trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, trener Family lab Polska oraz trener FRIS- style myślenia i działania Zajmuje się szkoleniami i treningami z umiejętności wychowawczych, umiejętności miękkich dla nauczycieli i rodziców. Prowadzi również konsultacje indywidulane i porady wychowawcze w Gabinecie Pomocy Rodzinie- Familia w Gdańsku. Pracuje w duchu filozofii Jesper Juula, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu oraz rodzicielstwa bliskości. Jest ambasadorką projektu Uważna Szkoła, a także realizatorką pilotażowego programu Czas na Uważność. Pisze artykuły do portalu Librus Rodzina i Librus Szkoła. Współpracowała z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną prowadząc zajęcia dla studentów pedagogiki, z zakresu: umiejętności komunikacyjnych w pracy nauczyciela, negocjacji, kontaktu w sytuacji pomagania, doradztwa zawodowego. Współpracowała z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, w ramach współpracy szkoliła rady pedagogiczne w obszarze zaburzeń zachowania, prowokacyjnych zachowań uczniów, konstruktywnej konfrontacji, rozwiązywania konfliktów, szkolnej interwencji profilaktycznej. We współpracy z ORE szkoliła w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym, kompleksowym wspomaganiu szkół”. Dla ORE prowadziła szkolenia dla konsultantów Centralnych Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli w ramach projektu – Wspomaganie rozwoju szkól z uwzględnieniem technik coachingowych, szkolenia dla pracowników poradni psychologiczno- pedagogicznych oraz bibliotek pedagogicznych pt. Metody stosowane w procesowym wspomaganiu- coaching, superwizja, mentoring. Podstawy andragogiki. Ekspert w ogólnopolskich sieciach wspomagania dla nauczycieli w zakresie coachingu oraz pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Koordynator sieci problemowej dla psychologów i pedagogów szkolnych pt. „Coaching w pracy nauczyciela”. Od lat ekspert współpracujący z Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, gdzie prowadzi szkolenia dla nauczycieli z województwa pomorskiego.
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
195
Koordynator:

Irmina Buczek
nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz edukacji fizyki i chemii
e-mail: irmina.buczek@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 62
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Przedmioty przyrodnicze