Co mówią nam uczniowie z Ukrainy i ich rodzice?
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele szkół podstawowych woj. pomorskiego.
Termin:
12 grudnia 2022 (poniedziałek), godz. 16:00-17:30
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Prowadzącą warsztaty będzie, współpracująca z PCEN w Gdańsku, Inna Shostak – socjolog, doktor nauk historycznych Uniwersytetu Narodowego „Akademia Ostrogska” z Ukrainy, która w swoich badaniach analizowała dobrostan ukraińskich uczniów oraz relacje między polskimi nauczycielami a rodzicami dzieci z Ukrainy. Wyniki powyższych badań posłużą uczestnikom warsztatów do refleksji, wymiany doświadczeń, a także wypracowania rozwiązań, które umożliwią skuteczną i efektywną pracę z uczniem z doświadczeniem migracyjnym.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność na warsztatach w wymiarze min. 80% czasu.
Odniesienie do podstawy programowej: Odniesienie do podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole podstawowej: 1) wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele); 2) wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej; 3) formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób; 4) rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość; 5) wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat; 6) kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość; 7) ukierunkowanie ucznia ku wartościom.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej.
Prowadząca/y:

dr Inna Shostak
doktor nauk historycznych, docent Katedry bezpieczeństwa narodowego i politologii Uniwersytetu Narodowego «Akademia Ostrogska», socjolog
Urodziła się w Ostrogu w Ukrainie. W 2002 r. otrzymałam stopień magistra historii na Uniwersytecie Narodowym «Akademia Ostrogska». W 2004 r. obroniła doktorat, kierunek historia na Uniwersytecie Narodowym im. Iwana Franki. W latach 2015, 2016, 2017, 2019 była stypendystką Fundacji «Wolność i Demokracja».
Staże naukowe:
2011 – Międzynarodowa Szkoła Humanistyczna Europy Wschodniej Uniwersytetu Wrocławskiego;
2017 – Instytut Badań Interdyscyplinarnych „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego;
2018 – Wyższa szkoła biznesu i przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim;
2022 – Zakład Historii XIX wieku Uniwersytetu Warszawskiego.
Od 1995 r. jest członkiem Towarzystwa Kultury Polskiej Ziemi Ostrogskiej (Ostróg, Ukraina). Zainteresowania naukowe – artykuły naukowe:

Tomasz Kąkol
wicedyrektor PCEN – nauczyciel konsultant ds. kształcenia zawodowego
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
30
Koordynator:
Tomasz Kąkol
wicedyrektor Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli, nauczyciel konsultant ds. kształcenia zawodowego
e-mail: tomasz.kakol@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 54