Debata oksfordzka część 2 – dobre przykłady szkolnej debaty

Adresaci:

nauczyciele szkół ponadpodstawowych

Termin:

18 marca 2021 (czwartek), godz. 16:00-17:30

Forma i czas trwania:

webinarium,  2 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Webinarium skonstruowane jako przewodnik po dobrych praktykach debat oksfordzkich.

Gdybyśmy wszyscy w szkole uczyli się zasad debaty oksfordzkiej oraz – co ważniejsze! – debatowali na różnych przedmiotach, jakość debaty publicznej, jakość wypowiedzi w różnych mediach byłaby dużo lepsza. Dyskutowalibyśmy ze sobą z zachowaniem zasad kultury oraz poprawności językowej, używalibyśmy tylko argumentów rzeczowych i merytorycznych, nikt nie pomyślałby nawet o osobistych wycieczkach, które w jakikolwiek sposób umniejszałyby przeciwnikowi. Po skończonej wymianie zdań podawalibyśmy sobie ręce i dziękowali za ciekawą dyskusję, nawet jeżeli w dalszym ciągu nie bylibyśmy przekonani do stanowiska naszego rozmówcy.

Podczas webinaru uczestnicy zapoznają się z konkretnymi przykładami przeprowadzonych debat oksfordzkich. Omówione zostaną przykładowe tematy debat i ich konstrukcja .

Uczestnicy zostaną zapoznani z punktem widzenia liderów organizujących debaty oraz uczniów biorących w nich udział.

Warunkiem ukończenia webinarium i otrzymania zaświadczenia  jest obecność min. 60% czasu webinarium

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.

5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

Prowadząca/y:

Agnieszka Grewling-Stolc grafika

Agnieszka Grewling-Stolc

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

95

Koordynator:

Agnieszka Grewling-Stolc

specjalista ds. edukacji społeczno-kulturalnej

e-mail: agnieszka.grewling-stolc@cen.gda.pl

tel. 58 340 41 50