(De)koncentracja, czyli jak pomóc uczniom przeciwdziałać deficytowi uwagi?
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
zainteresowani nauczyciele, szczególnie nauczyciele rozpoczynający pracę zawodową; wszystkie typy szkół i placówek.
Termin:
28 maja 2024 (wtorek), godz. 15:00-18:15
Forma i czas trwania:
Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.
O szkoleniu / programie:
Podczas szkolenia nauczysz się rozpoznawać problemy z koncentracją; dowiesz się, jak pracować z uczniami z zaburzeniami uwagi; poznasz przydatne wskazówki oraz ćwiczenia usprawniające koncentrację uwagi. Webinarium skierowane jest do nauczycieli, którzy dostrzegają wśród swoich wychowanków deficyty skupienia, kłopot z utrzymaniem zainteresowania, bierność intelektualną. Jeśli chcesz poprawić efektywność swoich oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych, to jest to szkolenie dla Ciebie. Serdecznie zapraszamy!
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez minimum 80% czasu trwania webinarium.
Odniesienie do podstawy programowej: szkolenie koresponduje z zapisami preambuły podstawy programowej dotyczącymi dbałości szkoły o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia, w tym stwarzanie uczniom bezpiecznych, twórczych i zindywidualizowanych warunków oraz przyjaznej atmosfery.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
9. Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Prowadząca/y:

Beata Symbor
PCEN – nauczyciel konsultant ds. kompetencji cyfrowych

Marzena Kozłowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. pedagogiki
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
46
Koordynator:
Beata Symbor
nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz kompetencji cyfrowych
e-mail: beata.symbor@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 29
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Biblioteka i TIK