Dialog międzywyznaniowy – gdy edukacja łączy się z działaniem

Adresaci:

nauczyciele religii.

Termin:

10 lutego 2025 (poniedziałek), godz. 18:00-19:30

Forma i czas trwania:

szkolenie,  2 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Webinarium ma na celu zapoznanie nauczycieli religii z tematem dialogu międzywyznaniowego oraz pokazanie, jak edukacja może łączyć się z działaniem w kontekście wsparcia prześladowanych chrześcijan na świecie (Korea Północna, Nepal, Syria, Chiny, Bangladesz).

Podczas spotkania zastanowimy się, jak nauczyciele religii mogą wykorzystać interdyscyplinarne podejście w nauczaniu – łącząc elementy religii, geografii, historii, języka angielskiego i stosując aktywizujące metody pracy.

Szkolenie będzie także okazją do ukazania roli nauczycieli religii jako liderów w inicjatywach pomocowych oraz działaniach wolontariackich, które sprzyjają kształtowaniu postaw solidarności, empatii i zaangażowania społecznego wśród uczniów na rzecz dialogu.

Webinarium skierowane jest do nauczycieli religii pragnących rozwijać swoje kompetencje w zakresie edukacji globalnej, dialogu międzywyznaniowego oraz angażowania uczniów w działania pomocowe.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

Obecność przez min. 80% czasu trwania szkolenia.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Korelacja nauczania religii z edukacją szkolną:

– początek świata i sens historii;

– fundament wartości etycznych;

– funkcja religii w kulturze;

– przeznaczenie człowieka;

– relacja ze środowiskiem naturalnym.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.

Prowadząca/y:

Magdalena Kaszuba

Teresa Michalska grafika

Teresa Michalska

PCEN – nauczyciel doradca metodyczny ds. religii

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

99

Koordynator:

Teresa Michalska

nauczyciel doradca metodyczny ds. religii

e-mail: t.michalska.doradca@pcen.gda.pl

nauczyciele szkół podstawowych z miasta Gdańska, powiatów: gdańskiego, kościerskiego i nowodworskiego

Zobacz blog tematyczny doradcy metodycznego PCEN: Religia