Dlaczego warto odwrócić lekcję i jak to zrobić?, gr. VI

Adresaci:

nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących uczący w kl. IV–VIII szkół podstawowych oraz inni zainteresowani nauczyciele ze szkół i placówek oświatowych woj. pomorskiego (przykłady ćwiczeń obejmują treści z zakresu podstawy programowej dla szkoły podstawowej, kl. IV–VIII), którzy dotychczas nie stosowali metody odwróconej lekcji w swojej pracy.

Termin:

3 stycznia 2025 (piątek) - 30 marca 2025 (niedziela)

Forma i czas trwania:

szkolenie e-learning,  8 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka off-line

Na czym polega odwrócona lekcja? W czym tkwi potencjał tej metody dydaktycznej i jak w praktyce wykorzystać jej elementy na lekcjach różnych przedmiotów? Na co zwrócić szczególną uwagę, planując odwrócenie lekcji w swojej pracy? Jak narzędzia TIK mogą wspierać odwracanie lekcji? Po odpowiedzi na te pytania zapraszam na szkolenie e-learningowe, realizowane poprzez samodzielną pracę uczestnika z zestawem nagrań i innych materiałów szkoleniowych. Uczestnicy kursu, przez cały czas trwania szkolenia i po jego zakończeniu, będą mogli również korzystać z konsultacji indywidualnych z prowadzącym.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

  • samodzielne zapoznanie się z pakietem materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej, udostępnionych na padlecie (link otrzymają osoby zakwalifikowane do udziału w szkoleniu);
  • wykonanie zadania obowiązkowego: zaplanowanie i przeprowadzenie lekcji odwróconej wg wskazówek zawartych w materiałach szkoleniowych oraz przesłanie krótkiej relacji i refleksji (poprzez formularz elektroniczny) w terminie do 30 marca 2025 r.

Odniesienie do podstawy programowej: 

odniesienia do celów kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych (2017 z późn. zm.), m.in.: rozwijania kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość; rozwijania umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania; rozbudzania ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki; zachęcania do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy, a także – w prezentowanych przykładach – do wybranych treści z kilku przedmiotów

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

6. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

Prowadząca/y:

Małgorzata Bukowska-Ulatowska grafika

Małgorzata Bukowska-Ulatowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. edukacji j. obcych. Koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland

Miejsce szkolenia:

off-line – Padlet / praca własna

Cena:

forma bezpłatna

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

100

Koordynator:

Małgorzata Bukowska-Ulatowska

nauczyciel konsultant ds.edukacji j. obcych, koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland

e-mail: malgorzata.bukowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 43

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Języki obce nowożytne