Dostosowanie metod i form pracy do potrzeb uczniów z doświadczeniem migracji
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele Zespołu Kształcenia i Wychowania w Rajkowach pracujący z uczniami z doświadczeniem migracji.
Termin:
1 marca 2023 (środa), godz. 12:00-15:30
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
W naszych szkołach i klasach pojawili się nowi uczniowie z Ukrainy, którzy nie znają języka polskiego w stopniu umożlwiającym im korzystanie z lekcji i rozwijanie kompetencji.
Wśród nauczycieli pojawiają się więc liczne pytania: Jak pracować w klasie z uczniami z doświadczeniem migracji? Czym jest dostosowanie metod i treści nauczania? Czy i jak oceniać postępy w nauce?
Prowadząca szkolenie przedstawi rekomendacje dotyczące diagnozy i dostosowania treści oraz zaprezentuje przykładowe materiały z różnych przedmiotów. Uczestnicy podejmą się dostosowania tekstu z podręcznika do potrzeb uczniów z doświadczenie migracji zgodnie z zasadami metody JES-pl.
Podjęta zostanie także kwestia metod pracy z uczniami z doświadczeniem migracji i sposobów oceniania ich postępów w nauce.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez minimum 80% czasu trwania spotkania.
Odniesienie do podstawy programowej: preambuła podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej: Szkoła zapewnia bezpieczne warunki oraz przyjazną atmosferę do nauki, uwzględniając indywidualne możliwości i potrzeby edukacyjne ucznia.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej.
Prowadząca/y:

Sylwia Kilanowska-Męczykowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. języka polskiego i pracy z uczniem z doświadczeniem migracji
Miejsce szkolenia:
ul. Jesionowa 6
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w szkoleniu, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta, w przypadku sieci ankieta udostępniona jest na koniec pracy sieci),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (zaświadczenia o udziale w sieci wystawione są na koniec roku szkolnego)
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
30
Koordynator:
Sylwia Kilanowska-Męczykowska
nauczyciel konsultant ds. języka polskiego i pracy z uczniami z doświadczeniem migracji
e-mail: sylwia.kilanowska-meczykowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 01
Zobacz serwisy tematyczne PCEN:
Język polski i wiedza o kulturze, Edukacja kulturalno-artystyczna, Migracja