Dyrektor wspiera i inspiruje. Innowacje pedagogiczne w naszej szkole
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
dyrektor, wicedyrektorzy.
Termin:
15 października 2022 (sobota), godz. 12:00-13:30
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Działalność innowacyjna w szkole nie wymaga sformalizowanego podejścia.
Jakie mamy możliwości wdrażania innowacji w szkole/placówce, tak aby rozwijać samodzielność, innowacyjność i kreatywność uczniów?
Szkolenie to doskonała okazja do wymiany poglądów i podzielenia się swoim doświadczeniem. Podczas spotkania powiemy o „regulacjach prawnych” działalności innowacyjnej, a w części warsztatowej dowiemy się, w jaki sposób inspirować nauczycieli do jej podejmowania; jak nadzorować i wspomagać nauczycieli w stosowaniu innowacyjnych rozwiązań programowych, metodycznych i organizacyjnych. Zadamy sobie pytania: Jakie innowacje organizacyjne wdrożono w mojej szkole w ostatnim czasie? (przykłady dobrych praktyk), Jakie innowacje pedagogiczne zamierzamy wdrożyć?
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność na szkoleniu (min. 80% czasu trwania), aktywność uczestników.
Odniesienie do podstawy programowej: Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności (ZDK) 2030
Załącznik do uchwały nr 195/2020 Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2020 r.
Obszar oddziaływania II: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry zarządzające, w szczególności:
– działanie: 5.3, 5.4, 5.6.
Obszar oddziaływania III: Rozwijanie umiejętności w edukacji formalnej – kadry uczące, w szczególności:
– działanie: 6.2, 6.4,
– działanie: 8.3.
Umiejętności zawodowe – zdolność wykorzystania wiedzy z określonej branży/dziedziny oraz nabytych sprawności do wykonywania określonych i specyficznych dla danej profesji działań.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
8. Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty
Miejsce szkolenia:
Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
25
Koordynator:
Jolanta Kijakowska
nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty
e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 56