Działania w zakresie wsparcia wychowawczego i psychoprofilaktycznego w środowisku szkolnym w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią

Adresaci:

dyrektorzy i nauczyciele szkół województwa pomorskiego

Termin:

24 sierpnia 2021 (wtorek), godz. 12:30-14:45

Forma i czas trwania:

webinarium,  3 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Wiele z badań przeprowadzonych zarówno w Polsce jak i w innych krajach wskazuje, że dzieci i młodzież są grupą, która na skutek przedłużającego się kryzysu związanego z epidemią COVID-19 doznała szeregu negatywnych konsekwencji psychicznych, emocjonalnych i rozwojowych. Wprowadzone obostrzenia i nauka zdalna w szkołach znacząco ograniczyły wymiar i dostępność działań o charakterze wychowawczym, profilaktycznym i pomocowym. Rodzice i nauczyciele sami znaleźli się w kryzysowej sytuacji, co utrudniało im udzielanie wsparcia dzieciom. Wskazuje się, że niedostatek w zakresie wyżej wskazanych działań w okresie przedłużającej się izolacji społecznej, przyczynił się do pogorszenia stanu zdrowia psychicznego uczniów. Przewiduje się, że skutki stanu kryzysowego związanego z epidemią COVID-19 będą dla dzieci i młodzieży długofalowe. Podczas webinarium zostaną zasygnalizowane spodziewane negatywne konsekwencje tego stanu, poruszone zostanie zagadnienie rozpoznawania potrzeb i możliwości wsparcia członków społeczności szkolnej, jak również przedstawione zostaną proponowane działania wspierające.

Po zakończeniu spotkania uczestnicy będą świadomi wyzwań jakich mogą się spodziewać w dłuższej perspektywie czasowej w związku zaistniałą sytuacją kryzysową, będą dysponować szerszą wiedzą na temat diagnozy potrzeb i obszarów wsparcia członków społeczności szkolnej w kontekście modyfikacji programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły, jak również będą znać rekomendacje dotyczące działań wspierających w szkole.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

wymagana obecność przez co najmniej przez 80 % czasu trwania webinarium.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Webinarium wpisuje się w założenia podstawy programowej, zgodnie z którą:

„Zadaniem szkoły jest ukierunkowanie procesu wychowawczego na wartości (…). Wychowanie ukierunkowane na wartości zakłada przede wszystkim podmiotowe traktowanie ucznia (…)

 „Działalność edukacyjna szkoły określona jest przez:

1) szkolny zestaw programów nauczania;

2) program wychowawczo-profilaktyczny szkoły.

(…) Ich przygotowanie i realizacja są zadaniem zarówno całej szkoły, jak i każdego nauczyciela. (...)”

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

7. Działania w zakresie wsparcia wychowawczego i psychoprofilaktycznego środowiska szkolnego w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią.

Prowadząca/y:

Luiza Zgirska-Bądz

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

95

Koordynator:

Luiza Zgirska-Bądz