Dziecko z FASD w szkole

Adresaci:

nauczyciele, wychowawcy, specjaliści przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych województwa pomorskiego.

Termin:

2 września 2024 (poniedziałek) - 20 grudnia 2024 (piątek)

30-dniowy dostęp do nagrań wideo, materiałów i testu w okresie od 2.09.2024 do 20.12.2024

Forma i czas trwania:

szkolenie e-learning,  5 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Szkolenie kierowane jest do nauczycielek i nauczycieli pomorskich przedszkoli i szkół wszystkich etapów edukacyjnych. Jego tematyką są zagadnienia związane z funkcjonowaniem edukacyjnym oraz społecznym dzieci i młodzieży w spektrum poalkoholowych zaburzeń płodu, czyli FASD.

Podczas kursu omówione zostaną podstawowe kryteria diagnostyczne FASD, główne trudności edukacyjne i społeczne, których doświadczają dzieci i młodzież z FASD, a także wybrane sposoby oraz strategie pracy.

Kurs realizowany jest w formie samodoskonalenia na platformie Moodle, umożliwiającej wymianę doświadczeń oraz zadawanie pytań.

Uczestnik po zarejestrowaniu się, otrzymuje 30-dniowy dostęp do nagrań wideo (do samodzielnego zapoznania się) oraz materiałów pomocniczych, w tym scenariusza zajęć dla starszych klas szkoły podstawowej oraz liceum i technikum. Warunkiem ukończenia szkolenia i otrzymania zaświadczenia jest poprawne rozwiązanie testu zaliczeniowego.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

zapoznanie się z treścią wykładów i poprawne rozwiązanie testu zaliczeniowego.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum:

„Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości. Uczniom z niepełnosprawnościami, w tym uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, nauczanie dostosowuje się do ich możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się. Wybór form indywidualizacji nauczania powinien wynikać z rozpoznania potencjału każdego ucznia. Uczniom z niepełnosprawnościami szkoła zapewnia optymalne warunki pracy”.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.

Prowadząca/y:

Łukasz Franków grafika

Łukasz Franków

nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Miejsce szkolenia:

Platforma Moodle

Cena:

forma bezpłatna

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

110

Koordynator:

Łukasz Franków

nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

e-mail: lukasz.frankow@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 17