Dziecko z FASD w szkole
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele, wychowawcy, specjaliści przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych województwa pomorskiego.
Termin:
2 września 2024 (poniedziałek) - 20 grudnia 2024 (piątek)
30-dniowy dostęp do nagrań wideo, materiałów i testu w okresie od 2.09.2024 do 20.12.2024
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Szkolenie kierowane jest do nauczycielek i nauczycieli pomorskich przedszkoli i szkół wszystkich etapów edukacyjnych. Jego tematyką są zagadnienia związane z funkcjonowaniem edukacyjnym oraz społecznym dzieci i młodzieży w spektrum poalkoholowych zaburzeń płodu, czyli FASD.
Podczas kursu omówione zostaną podstawowe kryteria diagnostyczne FASD, główne trudności edukacyjne i społeczne, których doświadczają dzieci i młodzież z FASD, a także wybrane sposoby oraz strategie pracy.
Kurs realizowany jest w formie samodoskonalenia na platformie Moodle, umożliwiającej wymianę doświadczeń oraz zadawanie pytań.
Uczestnik po zarejestrowaniu się, otrzymuje 30-dniowy dostęp do nagrań wideo (do samodzielnego zapoznania się) oraz materiałów pomocniczych, w tym scenariusza zajęć dla starszych klas szkoły podstawowej oraz liceum i technikum. Warunkiem ukończenia szkolenia i otrzymania zaświadczenia jest poprawne rozwiązanie testu zaliczeniowego.
Warunki uzyskania zaświadczenia: zapoznanie się z treścią wykładów i poprawne rozwiązanie testu zaliczeniowego.
Odniesienie do podstawy programowej: Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum: „Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości. Uczniom z niepełnosprawnościami, w tym uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, nauczanie dostosowuje się do ich możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się. Wybór form indywidualizacji nauczania powinien wynikać z rozpoznania potencjału każdego ucznia. Uczniom z niepełnosprawnościami szkoła zapewnia optymalne warunki pracy”.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
Prowadząca/y:

Łukasz Franków
nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
110
Koordynator:
Łukasz Franków
nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
e-mail: lukasz.frankow@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 17