Dziecko z FASD w szkole

Adresaci:

nauczyciele, wychowawcy, specjaliści przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych województwa pomorskiego.

Termin:

25 marca 2025 (wtorek) - 4 maja 2025 (niedziela)

Forma i czas trwania:

szkolenie e-learning,  5 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli z pomorskich przedszkoli i szkół na szkolenie dotyczące wspierania dzieci i młodzieży z FASD (spektrum poalkoholowych zaburzeń płodu).

Podczas szkolenia e-learningowego uczestnicy:

– dowiedzą się, czym jest FASD i jakie są jego objawy,

– zrozumieją, z jakimi trudnościami (zarówno edukacyjne, jak i społeczne) zmagają się dzieci z FASD,

– poznają wybrane strategie pracy z uczniami z FASD.

Szkolenie odbywa się online na platformie Moodle. Uczestnicy mają 30 dni na obejrzenie nagrań, zapoznanie się z materiałami (w tym scenariuszami zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych i starszych klas szkół podstawowych) oraz wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami.

Aby ukończyć kurs i otrzymać zaświadczenie, wystarczy rozwiązać test zaliczeniowy.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

zapoznanie się z treścią wykładów i poprawne rozwiązanie testu zaliczeniowego.

Odniesienie do podstawy programowej: 

podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum:

„Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości. Uczniom z niepełnosprawnościami, w tym uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, nauczanie dostosowuje się do ich możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się. Wybór form indywidualizacji nauczania powinien wynikać z rozpoznania potencjału każdego ucznia. Uczniom z niepełnosprawnościami szkoła zapewnia optymalne warunki pracy”.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.

Prowadząca/y:

Łukasz Franków grafika

Łukasz Franków

nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Miejsce szkolenia:

Platforma Moodle

Cena:

forma bezpłatna

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

100

Koordynator:

Łukasz Franków

nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

e-mail: lukasz.frankow@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 17