Dziecko z FASD w szkole
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele, wychowawcy, specjaliści przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych województwa pomorskiego.
O szkoleniu / programie:
Szkolenie kierowane jest do nauczycielek i nauczycieli pomorskich przedszkoli i szkół wszystkich etapów edukacyjnych. Jego tematyką są zagadnienia związane z funkcjonowaniem edukacyjnym i społecznym dzieci i młodzieży w spektrum poalkoholowych zaburzeń płodu, czyli FASD.
Podczas kursu omówione zostaną:
- podstawowe kryteria diagnostyczne FASD;
- główne trudności edukacyjne i społeczne, których doświadczają dzieci i młodzież z FASD;
- wybrane sposoby i strategie pracy.
Kurs realizowany jest w formie samodoskonalenia na platformie Moodle, która umożliwia wymianę doświadczeń oraz zadanie pytania ekspertowi poprzez forum.
Uczestnik po zarejestrowaniu się otrzyma 30-dniowy dostęp do nagrań wideo (do samodzielnego zapoznania się) oraz materiałów pomocniczych, w tym scenariusza zajęć dla starszych klas szkoły podstawowej oraz liceum i technikum. Warunkiem ukończenia szkolenia jest poprawne rozwiązanie testu zaliczeniowego i wypełnienie ankiety ewaluacyjnej.
Warunki uzyskania zaświadczenia: Zapoznanie się z treścią wykładów, rozwiązanie testu zaliczeniowego i wypełnienie ankiety ewaluacyjnej.
Odniesienie do podstawy programowej: podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum: „Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości. Uczniom z niepełnosprawnościami, w tym uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, nauczanie dostosowuje się do ich możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się. Wybór form indywidualizacji nauczania powinien wynikać z rozpoznania potencjału każdego ucznia. Uczniom z niepełnosprawnościami szkoła zapewnia optymalne warunki pracy”.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
Prowadząca/y:
Łukasz Franków
nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Forma i czas trwania:
Termin:
16 lutego 2024 (piątek) - 29 marca 2024 (piątek)
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Inne uwagi:
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji Moje szkolenia.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji Moje szkolenia oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Po szkoleniu uczestnicy otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
131
Koordynator:
Łukasz Franków
nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
e-mail: lukasz.frankow@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 17