Dziecko z FASD w szkole

Adresaci:

nauczyciele, wychowawcy, specjaliści przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówek edukacyjnych województwa pomorskiego.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Szkolenie kierowane jest do nauczycielek i nauczycieli pomorskich przedszkoli i szkół wszystkich etapów edukacyjnych. Jego tematyką są zagadnienia związane z funkcjonowaniem edukacyjnym i społecznym dzieci i młodzieży w spektrum poalkoholowych zaburzeń płodu, czyli FASD.
Podczas kursu omówione zostaną:

  • podstawowe kryteria diagnostyczne FASD;
  • główne trudności edukacyjne i społeczne, których doświadczają dzieci i młodzież z FASD;
  • wybrane sposoby i strategie pracy.

Kurs realizowany jest w formie samodoskonalenia na platformie Moodle, która umożliwia wymianę doświadczeń oraz zadanie pytania ekspertowi poprzez forum.

Uczestnik po zarejestrowaniu się otrzyma 30-dniowy dostęp do nagrań wideo (do samodzielnego zapoznania się) oraz materiałów pomocniczych, w tym scenariusza zajęć dla starszych klas szkoły podstawowej oraz liceum i technikum. Warunkiem ukończenia szkolenia jest poprawne rozwiązanie testu zaliczeniowego i wypełnienie ankiety ewaluacyjnej.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

Zapoznanie się z treścią wykładów, rozwiązanie testu zaliczeniowego i wypełnienie ankiety ewaluacyjnej.

Odniesienie do podstawy programowej: 

podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum:

„Szkoła oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości. Uczniom z niepełnosprawnościami, w tym uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, nauczanie dostosowuje się do ich możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się. Wybór form indywidualizacji nauczania powinien wynikać z rozpoznania potencjału każdego ucznia. Uczniom z niepełnosprawnościami szkoła zapewnia optymalne warunki pracy”.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:

6. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.

Prowadząca/y:

Łukasz Franków grafika

Łukasz Franków

nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Forma i czas trwania:

szkolenie e-learning,  5 godz. dydaktycznych

Termin:

16 lutego 2024 (piątek) - 29 marca 2024 (piątek)

Miejsce szkolenia:

Platforma Moodle

Cena:

forma bezpłatna

Inne uwagi:

  1. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  2. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji Moje szkolenia. 
  3. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji Moje szkolenia oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  4. Po szkoleniu uczestnicy otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

131

Koordynator:

Łukasz Franków

nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

e-mail: lukasz.frankow@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 17