Egzamin maturalny z historii w 2021 r.

Adresaci:

nauczyciele historii szkół ponadpodstawowych

Termin:

20 stycznia 2021 (środa) - 27 stycznia 2021 (środa)

webinarium 20.01.20201 r. - godz. 12:00 - 15:00

konsultacje 27.01.2021 r. - godz. 16:00-18:00

Forma i czas trwania:

szkolenie,  10 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli przygotowujących uczniów do matury z historii w bieżącym roku szkolnym. Dotyczy zmian wprowadzanych w zakresie wymagań egzaminacyjnych z ww. przedmiotu

Tematyka szkolenia obejmuje poniższe zagadnienia:

  1. Przedstawienie w formie ogólnych informacji przyczyn i celów szkolenia ze szczególnym uwzględnienie  wymagań egzaminacyjnych z historii w 2021 r.
  2. Zapoznanie uczestników ze zmianami w zakresie egzaminów zewnętrznych
  3. Zapoznanie z materiałami źródłowymi.
  4. Nabycie umiejętności pracy z w/w
  5. Zastosowanie nabytej wiedzy we własnym warsztacie pracy z uczniami.

Szkolenie odbywać się będzie w formule blended-learning:

I. część warsztatowa w czasie rzeczywistym na platformie Clickmeeting (12:00 – 15:00) w dniu 20.01. 2021 oraz Clickmeeting (16:00 – 18:00) w dniu 27.01.2021 (razem 4 godziny dydaktyczne) obejmie tematykę:

  1. Zmiany w wymaganiach na egzaminie maturalnym w roku szkolnym 20/21
  2. Zasady wdrażania ww. zmian.

II część samokształceniowa (6 godzin dydaktycznych) przeznaczona jest na zapoznanie się z materiałami szkoleniowymi na temat wdrażanych zmian oraz na przygotowanie przykładowych materiałów do pracy z maturzystą.

Warunkiem ukończenia jest udział w co najmniej 60% czasu trwania spotkań części pierwszej oraz zapoznanie się z materiałami szkoleniowymi.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

6. Uwzględnienie w procesach edukacyjnych wymagań egzaminacyjnych dotyczących egzaminu ósmoklasisty i egzaminu maturalnego przeprowadzanego w roku 2021

Prowadząca/y:

Anna Krajnowska grafika

Anna Krajnowska

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

95

Koordynator:

Anna Krajnowska

nauczyciel konsultant ds. wspomagania pracy szkół oraz historii, wiedzy o społeczeństwie

e-mail: anna.krajnowska@cen.gda.pl

tel. 58 340 41 27