Ewaluacja wewnętrzna – krok po kroku - z cyklu „Nowy dyrektor na start” – część II

Adresaci:

dyrektorzy i wicedyrektorzy oraz przedstawiciel nauczycieli zespołu ds. ewaluacji wszystkich typów szkół i placówek, w szczególności dyrektorzy rozpoczynający I kadencję na stanowisku

Termin:

21 kwietnia 2021 (środa), godz. 13:00-14:30

Forma i czas trwania:

webinarium,  2 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Ewaluacja wewnętrzna w szkole/placówce powinna być elementem codziennej praktyki szkolnej i dostarczać informacji, które pomogą dyrektorowi i nauczycielom podejmować skutecznie decyzje dotyczące pracy oraz działalności w wielu obszarach.

Zapraszamy Państwa na II część spotkania dotyczącego ewaluacji wewnętrznej – tym razem skupimy się na projektowaniu przebiegu ewaluacji w wymiarze praktycznym. Określimy przykładowe cele, przedmiot ewaluacji wewnętrznej i kryteria, czyli typowe projektowanie ewaluacji wewnętrznej wraz z praktycznymi przykładami projektów.

Korzyści dla uczestników to: poznanie/przypomnienie wymagań zawartych w załączniku do rozporządzenia w sprawie wymagań – wykorzystanie przy ewaluacji wewnętrznej, praktyczne opracowanie fragmentu projektu ewaluacji, wybranie narzędzi, ustalenie harmonogramu działań, wytyczne do opracowania raportu, sformułowanie wniosków i rekomendacji na wybranym przykładzie – refleksja: jak czytać raport z ewaluacji (zewnętrznej i wewnętrznej)? w jaki sposób wykorzystać wnioski do poprawy jakości procesów edukacyjnych? 

Dyskusja na czacie, sesja pytań i odpowiedzi jako elementy aktywności uczestników – wymiana doświadczeń i refleksja.

Prowadząca/y:

Jolanta Kijakowska grafika

Jolanta Kijakowska

PCEN – nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

Tomasz Kąkol grafika

Tomasz Kąkol

wicedyrektor PCEN – nauczyciel konsultant ds. kształcenia zawodowego

Miejsce szkolenia:

on-line – ClickMeeting

Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop oraz zamknięcie innych aplikacji. 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

Inne uwagi:

Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność podczas minimum 60% czasu trwania spotkania oraz aktywny udział uczestnika.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

95

Koordynator:

Jolanta Kijakowska

nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej oświaty

e-mail: jolanta.kijakowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 56