Hexagonal thinking na lekcjach języka polskiego
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele języka polskiego ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
O szkoleniu / programie:
Chociaż myślenie heksagonalne nie jest nowością w świecie biznesu i innowacji, obecne rzadko występuje w szkole.
Jest to metoda rozważania związków między ideami/pomysłami i odkrywania sensu tych powiązań. Sześciokątne kształty to ramy do dyskusji oraz krytycznego myślenia, które pozwolą rozbudować słownictwo czy stworzyć mapę idei.
Kiedy damy małej grupie uczniów talię sześciokątów i poprosimy ich o połączenie ich w dowolny sposób, każdy zespół wymyśli inną sieć relacji. Po drodze uczniowie będą się nawzajem wypytywać i zagłębiać w koncepcje spisane na kartach, spierając się, argumentując, przekonując do swoich racji.
Heksagony sprawdzą się na lekcjach zarówno stacjonarnych, jak i zdalnych.
Prowadząca pokaże, jak tworzyć je w generatorze, w Canvie i w Google Workspace.
Mogą być także świetnym pomysłem na projektowe i zespołowe zadania.
Materiały w padlecie dla uczestników szkolenia:
- gotowe szablony heksagonów i strzałek (w Canvie do wydruku, tradycyjne i aktywne PDF-y);
- plansze do podsumowania dyskusji;
- przykładowe karty pracy, które pomogą zaplanować lekcję z heksagonami.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez minimum 80% czasu trwania spotkania.
Odniesienie do podstawy programowej: cele kształcenia ogólnego w podstawie programowej: Uczeń:
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
8. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
Prowadząca/y:
Sylwia Kilanowska-Męczykowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. języka polskiego i pracy z uczniem z doświadczeniem migracji
Forma i czas trwania:
Termin:
30 stycznia 2024 (wtorek), godz. 10:00-12:30
Miejsce szkolenia:
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
25
Koordynator:
Sylwia Kilanowska-Męczykowska
nauczyciel konsultant ds. języka polskiego i pracy z uczniami z doświadczeniem migracji
e-mail: sylwia.kilanowska-meczykowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 01
Zobacz serwisy tematyczne PCEN:
Język polski i wiedza o kulturze, Edukacja kulturalno-artystyczna, Migracja