II Sobota Germanistów – na dobry początek nowego roku szkolnego

II Sobota Germanistów – na dobry początek nowego roku szkolnego
II Sobota Germanistów – na dobry początek nowego roku szkolnego
II Sobota Germanistów – na dobry początek nowego roku szkolnego
II Sobota Germanistów – na dobry początek nowego roku szkolnego

Adresaci:

nauczyciele języka niemieckiego ze szkół i placówek woj. pomorskiego.

Termin:

31 sierpnia 2024 (sobota), godz. 09:30-14:30

Forma i czas trwania:

konferencja,  6 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Zapraszamy nauczycieli języka niemieckiego do udziału w minikonferencji wypełnionej praktycznymi pomysłami, które inspirują do własnego rozwoju i które warto wykorzystać w pracy z uczniami.

Kilka sesji warsztatowych oraz przestrzeń do wymiany doświadczeń i rozmowy ze specjalistami z zakresu edukacji językowej – oto co przygotowali dla Państwa współorganizatorzy tego wyjątkowego wydarzenia: program Delfort (Goethe-Institut oraz ORE), Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego (Oddział Trójmiasto) oraz Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku.

Uwaga: aby wziąć udział w wydarzeniu, należy zarejestrować się w systemie obsługi szkoleń PCEN oraz wypełnić formularz wyboru warsztatów.
Formularz wyboru warsztatów:
 otwórz

 

Program:

9.00-9.30

rejestracja uczestników, powitalna kawa/herbata – poziom 300, aula 319

9.30-10.50

powitanie uczestników:

Ewa Furche, dyrektor Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku

wystąpienia:

Dorota Niewiadomska, propozycje Goethe-Institut, w tym program DELFORT

Katarzyna Drausal, propozycje Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego o. Trójmiasto

Małgorzata Bukowska-Ulatowska, propozycje PCEN dla nauczycieli języka niemieckiego

prowadzenie: Małgorzata Bukowska-Ulatowska, PCEN

aula 319

11.00-12.30

I sesja warsztatowa – zajęcia do wyboru:

1. Niemiecki przez opowieści: strategie i ćwiczenia dla nauczycieli, Bartosz Czerwiński – sala 316, 25 miejsc (osobna rejestracja)

Opowiadanie historii jest, na pierwszy rzut oka, ćwiczeniem słuchowym, które angażuje opowiadającego i słuchacza. Jednak w przypadku nauki języka obcego jest to zazwyczaj bardziej złożona czynność, która działa na różnych poziomach świadomego i nieświadomego uczenia się. Obejmuje ona połączenie umiejętności językowych potrzebnych w procesie uczenia się języka i prowadzi do długotrwałych oraz zindywidualizowanych sukcesów w uczeniu się. Opowiadanie historii jako narzędzie i proces uczenia się języka nie tylko wspiera rozwój umiejętności językowych, ale także promowanie niektórych kompetencji kluczowych, które są ważne dla uczenia się przez całe życie, np. kompetencji społecznych i międzykulturowych. W trakcie zajęć zbierzemy dotychczasowe doświadczenia z tą metodą, omówimy powody i zasady jej stosowania, a także przedstawimy propozycje ćwiczeń.

2. Grafika na lekcji języka niemieckiego - wygeneruj ją z pomocą AI, Katarzyna Drausal – sala 113 (pracownia komputerowa, parter), 22 miejsca (osobna rejestracja)

W trakcie warsztatów uczestnicy zobaczą przykłady grafik wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, a także poznają możliwości ich zastosowania oraz dowiedzą się, jak wykorzystać AI do tworzenia grafik i ilustracji, które wzbogacą lekcje języka niemieckiego oraz ułatwią uczniom przyswajanie nowych treści.

12.30-13.00

przerwa kawowa, wymiana doświadczeń, rozmowy ze specjalistami z zakresu edukacji językowej – aula 319

13.00-14.30

II sesja warsztatowa – zajęcia do wyboru:

1. Wystawa „Deutsche Städte und Landschaften” na lekcjach języka niemieckiego, Dorota Niewiadomska – sala 316, 25 miejsc (osobna rejestracja)

Podczas warsztatów poznamy możliwe koncepcje pracy z serią plakatów o treściach kulturoznawczych. Uczestnicy zapoznają się z celami i treściami interkulturowej dydaktyki językowej oraz koncepcjami i metodami przekazywania wiedzy o krajach niemieckojęzycznych w odniesieniu do wystawy. Aby lekcje języka niemieckiego w nowym roku były bardziej skuteczne i ciekawsze, uczestnicy warsztatów otrzymają plakaty oraz liczne gotowe materiały zawierające różnorodne ćwiczenia i zadania.

2. Jak rozwijać kreatywność na lekcji języka niemieckiego, Patrycja Doroszewska Olender – sala 312, 25 miejsc (osobna rejestracja)

Podczas warsztatów: dowiesz się, dlaczego warto rozwijać kreatywność; nauczysz się wykorzystywać różne narzędzia do tworzenia zadań; poznasz wypróbowane metody i sposoby pracy z uczniem na różnych poziomach, a także otrzymasz gotowe, sprawdzone rozwiązania.

 

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność przez co najmniej 80% czasu trwania szkolenia oraz aktywny udział w pracy warsztatowej.

Odniesienie do podstawy programowej: 

wybrane treści z podstawy programowej języka obcego nowożytnego dla przedszkola, szkoły podstawowej (2017 z późn. zm.) oraz dla szkoły ponadpodstawowej (2028 z późn zm.).

Prowadząca/y:

 Bartosz Czerwiński grafika

Bartosz Czerwiński

nauczyciel języka niemieckiego, ekspert programu DELFORT, lektor oraz egzaminator Goethe-Institut w Polsce i Niemczech, autor programów nauczania oraz koordynator merytoryczny projektów językowych na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej i Komisji Europejskiej

 Dorota Niewiadomska grafika

Dorota Niewiadomska

nauczycielka języka niemieckiego, ekspertka programu DELFORT, koordynatorka projektu PASCH, lektorka języka niemieckiego oraz doradca metodyczny na kursach językowych Instytutu Goethego w Niemczech i Austrii, autorka materiałów dydaktycznych, uhonorowana medalem Komisji Edukacji Narodowej i Brązowym Krzyżem Zasługi

 Katarzyna Drausal grafika

Katarzyna Drausal

nauczycielka języka angielskiego i niemieckiego; doradca metodyczny w Gdyńskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli; wykładowca m. in. w Akademii Nauk Stosowanych w Gdańsku; trener wspomagania pracy szkoły; właścicielka firmy Inspirownia Edukacyjna; prezeska Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego o. Trójmiasto; autorka materiałów edukacyjnych dla wydawnictw; entuzjastka innowacyjnych metod pracy na lekcji, pasjonatka wykorzystania nowoczesnych technologii oraz sztucznej inteligencji w nauczaniu; w swojej pracy zwraca uwagę na kształtowanie kompetencji przyszłości; organizatorka onlinowych wydarzeń dla nauczycieli; laureatka nagrody Edukator Roku 2020: edycja online; uhonorowana medalem KEN; wpisana na listę 100 osób przyczyniających się do rozwoju kompetencji cyfrowych w Polsce

 Patrycja Doroszewska Olender grafika

Patrycja Doroszewska Olender

od ponad 20 lat w zawodzie nauczyciela j. niemieckiego; swoją pracę rozpoczęła w 1998 r. w III LO w Gdyni; pracowała na wszystkich szczeblach edukacji z uczniami na poziomach od A1 do C1; aktualnie nauczycielka j. niemieckiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 w Gdyni, doradczyni metodyczna w Gdyńskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli oraz wykładowczyni w Akademii Ateneum w Gdańsku; prowadzi blog dla nauczycieli języka niemieckiego: www.e-de.pl, jest również administratorką i założycielką grupy: Pomorscy Nauczyciele Języka Niemieckiego

Miejsce szkolenia:

Gdańsk PCEN – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, al. gen. J. Hallera 14, Gdańsk (sala nr 319, 316, 312, 113)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w szkoleniu, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.   
  7. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  8. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta, w przypadku sieci ankieta udostępniona jest na koniec pracy sieci),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika (zaświadczenia o udziale w sieci wystawione są na koniec roku szkolnego)

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

47

Koordynator:

Małgorzata Bukowska-Ulatowska grafika

Małgorzata Bukowska-Ulatowska

nauczyciel konsultant ds.edukacji j. obcych, koordynator Regionu Gdańsk IATEFL Poland

e-mail: malgorzata.bukowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 43

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Języki obce nowożytne